Nem olyan régen a weboldal készítés hosszú és bonyolult folyamat volt. Azonban az új megoldásoknak köszönhetően kellő tapasztalattal és képzetséggel 4-8 hét alatt elkészíthető egy jól strukturált, eredményes weboldal. Ez egyúttal azt is jelenti, hogy hatalmas lett a verseny és egyre nehezebb felkelteni és megtartani a látogató figyelmét.Általánosságban egy ember 10-15 másodperc alatt dönti el, hogy az adott weboldal segítséget nyújt-e a kérdésére vagy sem. Ez nem sok idő, ezért most megmutatjuk neked, hogy mi a weboldal készítés 10 pillére!

1. Kristálytiszta célok

Ha értékesíteni szeretnél a weben, akkor kötelezd el magad minimum 1-1,5 évre amellett, hogy minőségi online jelenlétet építesz ki. Majd tisztázd magadban, hogy az ügyfélélettartam-útadban milyen szerepet fog be tölteni a honlapod. Hol csatlakoznak be az ismeretlen érdeklődők? Milyen lépéseken vezeted őket végig, hogy egy nap majd megbízzanak benned, később pedig vásároljanak tőled? Ezt legegyszerűbben egy marketingtervben tudod elkészíteni. Segítséget hozzá ebben a cikkben találsz.

Ezután gondoskodnod kell arról, hogy a megfogalmazott célokat a honlapod vizuálisan és egyszerűen visszadja. Tehát tedd fel magadnak a következő kérdéseket:

  • Biztosan érthető a látogatónak, hogy mit kell tennie az oldaladon és, hogy mi számára a következő ideális lépés?
  • Világos számára, hogy milyen szolgáltatást nyújtasz?
  • Egyértelműen kommunikálod az általad nyújtott előnyöket? Mindezt izgalmasan, olvasmányosan teszed?
  • Egyszerűek a navigációs menüpontok? (Soha senki sem szeret percekig görgetni vagy kattintgatni mire kideríti, hogy mi az oldal küldetése, kik is ők, hol találhatók vagy éppen kivel lehet felvenni a kapcsolatot.)

Tehát kristály tisztán megválaszoltad, hogy éppen hol van a látogató, mit lehet itt csinálni, és mi az ideális következő lépés számára?

Ezekre fogod tudni használni az ideális logika mentén elkészített weboldalad:

Lead generálásra: Lead generálásnak nevezzük azt a folyamatot, amikor egy mezei látogatóból érdeklődőt faragunk egy ingyenes anyag letöltésével, egy ingyenes konzultáció felajánlásával. Egy honlap tökéletes arra, hogy nagy mennyinségben hajtsa be a vállalkozásod marketinggépezetébe az érdeklődőket.

Értékesítésre: Természetesen, ha a terméked, szolgáltatásod egy valós problémára ad megoldást, és kialakult az érdeklődő és eladó közötti bizalom, akkor értékesítésre is alkalmas egy honlap.

Amit itt még fontos megemlíteni, hogy az árucikkekhez, illetve minden máshoz a weboldalon jó minőségű, jogtiszta fényképeket használj!

Edukálásra: Ez talán az egyik legjobb dolog a saját weboldalban. Gondozhatod, edukálhatod az érdeklődőidet, mint egy jó földműves tavasszal a veteményest. Amikor egy érdeklődő nálad műveli ki magát az őt érdeklő témákból, akkor téged szakértőként fog elfogadni, ami nem csak az áraidra, hanem a megítélésedre is jó hatással lesz.

A vevőnek mindig vannak kérdései, mint például: Alkalmas-e a házuk a napelem pályázatra? Mit kell tudnod egy általános aerobik óra eszközeiről? Te vagy-e nekik a jó könyvelő/pszichológus/fotós? Milyen szempontokat kell figyelembe venni egy épület burkolásánál?

Ezeket érdemes neked, sem mint a konkurensednek megválaszolni.

Összegzés: Kötelezd el magad, tervezz, valósíts meg, mérd az eredményeid, majd javíts rajtuk!

2. Az egyszerű nagyszerű

Leonardo da Vinci azt mondta, hogy az egyszerűség a kifiomúltság csúcsa. Steve Jobs pedig úgy vélte, hogy az egyszerűség arany középút a túl kevés és a túl sok között.

Weboldal készítés során is érvényes a jól ismert aranyszabály: a kevesebb több! Mindig törekedj arra, hogy átlátható és letisztult legyen az oldalad.

Az internetes sztrádán hatalmas a forgalom és az emberek itt is sietnek, ezért, ha azt szeretnéd, hogy tőled rendeljenek, akkor tedd a lehető legegyszerűbbé virtuális útjukat. Olyan menüket készíts, amelyek egyetlen kattintással a megfelelő tartalomhoz vezetnek. Nem egyszerre kell az összes tartalmadat, termékedet odaadnod, bemutatnod, mindössze csak amellett kell meggyőznöd, hogy érdemes tőled legközelebb is olvasnia egy cikket.

Legyen egy jó vázad (layout-od), akár rajzold is fel!

Ezen a ponton általános jó tanács, hogy ne akard újra feltalálni a kereket. A világhálón számtalan bevált, letesztelt vázat (layout-ot) találsz arra nézve, hogyan építsd fel a honlapod. Ezt csak másold le. Ez nem bűn, hiszen a házakat is hasonló logikai mentén építik fel évtizedek óta.

3. Tökéletes weboldal struktúra felépítése

Egy gyönyörű weboldal szívszorítóan üres tartalom nélkül, így a kiváló weboldal készítés jól strukturált oldallal és nagyszerű tartalommal bír.

A webhelyedet látogató emberek többsége általában valamilyen keresőmotort (Google, Yahoo, Bing) használnak az oldalad megtalálásához. Mint mindannyian tapasztaltuk a Google keresés általában több ezer eredményt hoz, ezért az a legjobb, ha a weboldalunk az első oldalon van és annak is lehetőleg minél inkább a tetején.

Az emberek mindezt a SEO (Search Engine Optimization=keresőoptimalizálás) segítségével érhetik el. Az elv pofonegyszerű: a weboldalunkon található kulcsszavak a keresések kulcsszavaihoz kapcsolódnak. Természetesen a valóságban a SEO messze nem olyan egyszerű, mivel sok olyan tényezőn alapszik, amelyeket a Google nem feltétlenül tesz közzé.

Van 3 fő szempont, amelyről még nem szakemberként is érdemes tudnod:

  1. Az oldalainkra mutató linkek számítanak.
  2. Az oldalainkon keresett releváns kulcsszavak és a minőségi tartalom szintén nagyon fontos.
  3. Segíthet még: a közösségi médiában való megosztások, mobil/tablet-barát forma, helyes oldalszerkezet.

SEO szempontból fontos a kategóriák és belső linkek rendszere. Nézd meg, hogy néz ki a weboldalad URL-lel! Már az URL-ből érdemes kiderülnie, hogy hol is vagy. Töltsd ki a META adatokat, adj meg OG imidzset és szánj időt a kép ALT tagjára is! Ezek apróságnak tűnnek, de sokat segítenek a keresőoptimalizálásban.

Üzleti szempontból:

Úgy tudunk fejlődni, jobb és jobb ajánlatokat készíteni, ha tisztában vagyunk weboldalunk látogatóinak felhasználói útjával (user joruney). Meg kell ismerned, hogy ki, és milyen szinten a felhasználód és ehhez kell megtervezni a lineáris felhasználói útvonalat. Például egy termék megrendeléséhez, regisztrálni kell az oldalra.

4. Kulcsszókutatás

Végezz kulcsszó kutatást, hogy meg tudd milyen szavakra, kifejezésekre keres a közönséged. Itt erre egy remek ingyenes eszköz. A kulcsszó kutatás azért is fontos, mert lehet, hogy te azt gondolod az emberek hidegburkolót keresnek, de ha alaposan utána jársz, akkor mindjárt kiderűl, hogy ők „csempéző munkást” keresnek.

Érdemes személyesen is elbeszélgetni a vevőiddel, hogy jobban megismerd milyen kifejezéseket használnak.

Válassz tényleg releváns kulcsszavakat! Ha csak Miskolc 20 km-es körzetében tudsz szolgáltatni, akkor ne optimalizálj Szombathelyre! Egy oldalon 1 kulcsszót használj!

Fontos, hogy nézd meg a long tail (hosszú farok) kulcsszavakat (például „zöld tea turmix-ötletek”, „zöld tea-turmix-receptek). A long tail kulcsszavak felelősek, az összes keresés 70 százalékáért, és általában ezekre a kulcsszavakra könnyebb jó helyezést elérni. Sajnos a long tail fogalmát a keresőoptimalizáláshoz kapcsolják, miközben ez egy statisztikai fogalom.

Pro tipp: Legyenek kizáró kulcsszavaid – ez akkor jön jól, ha később keresőhirdetést szeretnél feladni. Például, ha új, prémium fúrógépet árulsz, ne érkezzenek találatok a „használt fúrógép olcsón-ra”.

Készíttesd el velünk weboldalad és válj láthatóvá az online világban

Ha szeretnél ízlésesen, mégis sikeresen megjelenni az interneten és híredet terjesztve minél több érdeklődőhöz eljutni, akkor a legjobb helyen jársz.

Több tucat weboldalt készítettünk már sikerrel.
Lesz a tiéd a következő? 

5. Biztonság

HTTPS: A https egy URI-séma, amely a biztonságos http kapcsolatot jelöli. Ezt ma már a weboldal készítés elején érdemes beállítani. Az SSL tanusítvány azért fontos, mert bizalmat ébreszt a leendő vásárlókban, olvasókban.

Enélkül a böngésző kiírja az URL mellé, hogy nem biztonságos a weboldal. Ez rombolja az imázst, amit online ma már senki nem engedhet meg magának. Plusz sok szolgáltató szóba se áll veled, mert az adatvédelmi szabályokat is megsérted. A legtöbb szolgáltatónál ez ingyenes, de ha sok személyes adatot kell megadni az oldalon (pl. webshop esetén) használd magasabb szinten.

Szerver: Legyen a szolgáltatód elérhető! Legyen vírusirtó a szerveren is, nézz utána, hogy milyen a műszaki háttér, mikor volt utoljára leállás, kommunikálta-e a szolgáltató. Mi a fizikai védelem? Mennyi biztonsági mentés készül?

 

6. Légy eredeti

Oscar Wild azt mondta, hogy “a művészet ott kezdődik, ahol a másolás véget ér.” Ne akarj konkrét szövegeket másolni, képeket, vagy szlogeneket. Írd meg jobban, másképpen, mint a többiek.

Néhány tipp, amivel kitűnhetünk a többiek közül:

  •         Használjunk videókat, ezeknek egy részét feltöltheted a Youtube-ra is.
  •         Használjunk egyedi logót, betűtípust!
  •         A stock fotók mellett, érdemes egyedi, saját készítésű fotókat használni.
  •       Weboldalunk szövegezése legyen egyedülálló mind stílusban, mind hangvételben, ha sikerül megtalálnunk a saját hangunkat, akkor biztosan meg tudjuk szerezni követőink szeretetét és bizalmát.
  •         Webhelyünk tartalma mindig legyen friss.
  •         Ajánljunk fel valamit ingyen.

 

7. Eredményes weboldal készítés nincs gyorsaság nélkül

1. Érdemes gyorsítótárazni az oldalt.

2. Legyenek a képek optimalizálva, tömörítve. Erre vannak kiegészítők. Lehet olyat csinálni, hogy „lazy load”, amikor a kép csak akkor töltődik be, ha már közel van a user látóteréhez, tehát az oldal gyorsan megjelenik, nem kezd el egyszerre az összes kép betölteni.

3. Szervernél nagy oldalaknál érdemes minimum SSD szerverre költözni. Ha szükséges, akkor legyen dedikált szerver (csak egyedül legyen a honlapunk egy szerveren, minden más esetben osztott hosting van). Itt érdemes minden oldalnál SSD szerverre költözni.
 
A dedikált szerver való a nagy oldalakhoz, mert sok látogató.esetén önmagában ennyi kiboríthatja a szervizkapacitást.
 
4. Ellenőrizd a szolgáltatód sávszélességét!
 
 

Senki sem szeret unatkozni, ezért a weboldal készítésnél mindenképpen figyeljünk oda, hogy a képek és a videók is gyorsan töltődjenek be, különben hipp-hopp bezárják az oldaladat és mennek a következő szolgáltatóhoz. Számos webhely-készítő is automatikusan optimalizálja a médiafájlokat.

 

8. Responzivitás, UI és UX design

A responzivitás röviden annyit jelent, hogy weboldalad minden képernyőn jól néz ki. Mindegy, hogy éppen telón, tableten vagy asztaligépen nézem.

Weboldal készíts közben már érdemes külön mobilbarát (AMP) oldalt kialakítani. Ez lehet, hogy nem egészen úgy néz ki, mint az asztali verzió, de sokkal jobban tudod használni mobilról.

Miért fontos ez 2020-ban?

A világon az internetes forgalom megközelítőleg felét az okostelefonok teszik ki. 2019 harmadik negyedévében a mobil eszközök 51,51%-os forgalmat generáltak.

 

mobil forgalom

Tartsuk szem előtt, hogy az emberek többsége mobil adataikat 3 vagy 4G-én keresztül fogják használni, ezért legyen az oldalunk felhasználóbarát, különben nagy valószínűséggel nem térnek vissza az oldalunkra mobilkészülékkel.

Továbbá nézzük meg, hogy milyen eszközről, azon belül milyen böngészőből nézik az oldalt. Végezetül pedig legyenek monitorozó eszközeink: Google Analytics, hőtérkép és minden, amiből a felhasználó viselkedésére következtetni tudsz!

UI és UX design jelentése

UI jelentése angolul a következő: user interface. Magyarul a felhasználói felület egészét értjük alatta. Más szóval a képernyém megjelenő vizualitást.

UX jelentése angolul a következő: user experience. Magyar a felhasználói élmény egészét értjük alatta.

 

9. CTA fontossága

Már eddig is sok mindent megtanultunk, de akkor tegyünk rá még egy lapáttal, és beszéljünk a CTA-ról azaz a gombok használatáról. Az túlzsúfolt online világban különösen fontos, hogy a látogatónak mindig egyértelmű legyen, hogy mit csináljon, amit általában gombok használatával teszünk egyértelműbbé.

Ezért használunk szinte minden oldalon call to action-ket, azaz cselekvésre felszólítást.

Véleményem szerint a CTA-nak két fontos szabálya van:

1. A gomb színe legyen kontrasztos, jól megkülönböztethető a szövegkörnyezettől. Ez azt eredményezni, hogy azonnal ráugrik a szemem.
2. Legyen egyértelmű, hogy mi fog történni miután rákattintok.

Akár használhatsz felszólító mondatokat, hogy mit akarsz az oldaladra látogató embertől. („térj át intimkehelyre!”, „vásárolj szappant”, „jelentkezz be a tanfolyamra”) A CTA-kat eszerint érdemes meghatározni, szövegezni. Mindig mondd meg a felhasználónak, hogy mit csináljon, akár csak annyit, hogy ismerd meg! Tanuld meg!

Mindig legyen felszólítás, még informatív oldalnál is. (Például: „Maradj tájékozott, olvass még cikkeket!”)

Alapszinten bőven elég ennyit tudni erről a témakörről.

 

10. ÁSZF, adatvédelmi nyilatkozat

A weboldal készítés ára több százezer forint, és a vállalkozók már Akárhányszor beszélgetek ügyfelekkel a megfelelő ÁSZF-ről és adatvédelmi nyilatkozatról mindig nehezen akarják megérteni annak fontosságát. Úgy érzik ez felesleges pénzkidobás, pedig nem így van.

Miért ne másold le?

  • A szerződések szövege jogiműnek minősűl, aminek a másolása szerzői jogot sért, ami akár kártérítést is vonhat maga után.
  • A másolást akár a Google algoritmusa is érzékeli, ami így megbüntetheti a saját oldalad.

 

+1: Megfelelő ügynökség kiválasztása

Tegyük fel, hogy kiváló szaktudásod van, sőt már vállalkozásod is, amihez szeretnél egy weboldalt készíteni, ehhez azonban szükséged van valakire, aki megírja hozzá a szövegeket, kulcsszó kutatást végez és a közösségi médiában is megtalálja a céged hangját. Hidd el a munkád mellett, nem lesz erre időd, mivel ez mind-mind egy különálló szakma amit meg kell tanulni és magas szinten művelni annak érdekében, hogy eredményes legyen a belefektetett munka, idő és pénz.

Ilyenkor kell jól kiválasztani az ügynökséget akivel együtt szeretnél dolgozni, ami nem egyszerű feladat. Senkit se tévesszen meg néhány idegen szó használata, vagy egy jól kinéző iroda. Ha egy vállalkozás nem fordít arra időt, hogy vezesse saját blogját, posztoljon a közösségi média felületein, aktívan hirdessen, akkor az egy intő jel arra, hogy talán nem ők a hozzádillő ügynökség.

Készíttesd el velünk weboldalad és válj láthatóvá az online világban

Ha szeretnél ízlésesen, mégis sikeresen megjelenni az interneten és híredet terjesztve minél több érdeklődőhöz eljutni, akkor a legjobb helyen jársz.

Több tucat weboldalt készítettünk már sikerrel.
Lesz a tiéd a következő?