Ha szeretnél minél előkelőbb helyezést elérni a Google kereső találati oldalain, akkor SEO szempontból megfelelően optimalizált webhellyel kell rendelkezned.  A SEO költséghatékony marketing megoldás, ami kitartást igényel, de hosszú távon hatékony online marketing eszköz. 

 

Mit jelent a SEO a gyakorlatban? 

 

A SEO (Search Engine Optimisation), azaz a keresőoptimalizálás a digitális marketing folyamatosan bővülő, és változó területe, amely számos technikai és tartalmi taktikát alkalmaz annak érdekében, hogy a weboldalad minél jobb eredményeket érhessen el. 

Amikor a Google-t használod, általában egy adott kulcsszóra keresel, amire a kereső több találatot is listáz annak függvényeként, hogy hány releváns oldalt talált a keresett kifejezésre. A találatok rangsorolásánál több mint 200 tényezőt is figyelembe vesz – külső webhelyekről mutató hivatkozásokat,  a felhasználó keresési- és böngészési szokásait,  a földrajzi helyet, asztali gépről vagy mobil eszközről van szó, az oldal technikai és tartalmi részeit –  ahogy figyelembe veszi a HTTPS protokollt, az oldalbetöltési sebességet, oldalcímet, mobil változatot is.

 

Minél tudatosabb a keresőoptimalizálási stratégiád, annál előrébb tudsz kerülni a találati listán – azaz olyan látogatókat érhetsz el, akik már célzottan keresnek egy szolgáltatásra, termékre vagy információra. 

 

Mik azok az  organikus találatok?

 

Még mielőtt belevágnánk a keresőoptimalizált cikkek megirásának rejtelmeibe tisztázzuk az organikus találatok fogalmát, illetve azt, hogy milyen előnyökkel jár maga a keresőoptimalizálás?

A keresés eredményeképpen megjelenő  találati oldal két részből tevődik össze:  az egyik az organikus (természetes) találatok listája, a másik a fizetett hirdetéseké (Google Ads, Facebook, stb). Az organikus keresési találatokat a Google azért mutatja meg az interneten böngészőknek, mert minőségileg jó, releváns találatnak tartja az adott keresésre.

A keresőoptimalizálás vagy más néven SEO célja, hogy oldalaink az organikus, azaz a nem fizetett listákra kerüljenek minél előkelőbb helyekre.

 

A keresőoptimalizálás előnyei:

  • növekedni fog a minőségi forgalmad –  a felhasználók önszántukból úgy jutnak el az oldalaidra, hogy már előzőleg a Google keresőjében beírták azt a keresőkifejezést, amire ők kíváncsiak – igy nagyobb valószínűséggel konvertálódnak (regisztráció, feliratkozás, vásárlás), mintha reklámmal kerültek volna oda
  • magasabb lesz a megtérülési arány – azaz a marketingbe befektetett pénzed forgalomnövekedést generál
  • magasabb lesz az átkattintási arány

 

Egy jól optimalizált webhelyre a látogatók legalább fele a Google kereső organikus találatairól érkezik –  ezt kellene neked is elérni a saját webhelyeddel.

 

Igen ám, de miként? Hogyan működik a keresőoptimalizálás?

 

 

 

A keresőoptimalizálás 3 részre tagolható:

  • ügyelsz a weboldalad technikai állapotára (hozzáférhetőség, indexálás,felhasználói élmény, betöltési sebesség, https átirányítás)
  • eléred, hogy más honlapok is hivatkozzanak rád
  • minőségi tartalmakat készítesz a weboldaladra

Minőségi, keresőoptimalizált tartalmak, cikkek (tartalmi SEO)

Lényegében a tartalmon áll, vagy bukik, hogy webhelyed sikeres lesz-e vagy sem. Az olvasható, átlátható, érthető tartalom megfogja a látogatókat. A látogatók csak akkor maradnak a weboldaladon, ha  azon valami hasznosat, érdekeset, vagy szórakoztatót találnak.

Ha az oldal tartalma informatív, a cikkek kapcsolódnak a látogató kereséséhez, akkor nyert ügyed van. A tartalom állhat szövegből, grafikákból, hang és videó anyagokból, illetve ezek kombinációjából. A tartalom  elkészítését rábízhatod gyakorlott szövegíróra, de Te magad is írhatsz cikkeket, ha van hozzá időd, és energiád. 

 

Milyen szempontok szerint írj meg egy keresőoptimalizált cikket?

 

 

1. Először válassz ki az adott témában egy olyan kulcsszót, amire sokan keresnek!

A kulcsszó vagy keresőszó, egy olyan kifejezés, amelynek segítségével a keresett tartalmat, és információt megkaphatjuk. Ez akár több szó is lehet – szűkítve ezzel a keresést. Tudnod kell, hogy milyen kulcsszavakat érdemes megcélozni azon a szakterületen amiben munkálkodsz –  melyek azok a kérdések, és problémák, amelyekre az ügyfeleid, vásárlóid nálad találják meg a megoldást.

A kulcsszavakban legyenek ott a kérdések, gondok, megoldandó feladatok. Jegyezd meg: nem a Google-nak irsz, hanem az olvasóknak – hús-vér érző  embereknek. Amikor kész vagy – akkor kell itt-ott óvatosan úgy modositani a szövegedet, hogy az a SEO szempontjából is megállja a helyét!

A SEO-ban, egy adott témában kulcsszóra optimalizált tartalmakat fogsz írni. Ehhez a legjobb releváns kulcsszavakat kell alkalmaznod úgy, hogy a kulcsszavakat több helyen is szerepeltetni tudd:  a címben, a tartalomban, a képek alatt, a meta tag-ek között. 

 

2. Találd meg a legjobb kulcsszavakat! Hogyan?

Kulcsszókutatással. 

Ehhez több kulcsszótervező eszköz is  a rendelkezésedre áll – a Google Ads, a Google Trends, de maga a Google keresője is sok inspirációt nyújthat, hogy csak az ingyenes lehetőségekről beszéljünk.

Minden cikkben szükséged lesz 1 elsődleges (fő) kulcsszóra, és legalább 3-6 másodlagos kulcsszóra, amelyek témához kapcsolódnak – és egy adott problémát céloznak meg.

3. A kulcsszó szerepeljen a kulcsszó a cikk címében, ha lehet, akkor ragozatlan alakban. A cím ne legyen hosszabb a látható tartománynál. 

 

A cikk egyik legfontosabb eleme a szöveg címe – tulajdonképpen ez alapján dönti el az olvasó, hogy az adott téma felkeltette e az érdeklődését vagy sem. Ahhoz, hogy a helyes cím megszülethessen érdemes ötletelni: akár 5-10 ötletet kell írni, amiben – lehetőleg az elején – a fő kulcsszó ragozatlan alakban szerepel. A cím egyben ígéret is arra, mit fog olvasni az olvasó. 

 

A cím elvezet az alcímhez – az alcím a következő sorhoz: mondatról-mondatra vezetve a látogatókat a tartalomban.

4. A kulcsszó szerepeljen a cikk első bekezdésében, ha lehet, akkor szintén ragozatlan alakban.

Az első bekezdésben is mindenképpen helyezd el a kulcsszót. Eleinte némi  kreativitást igényel, úgy megfogalmazni az első néhány mondatot, hogy szerepeljen benne a ragozatlan kulcsszó, (pláne ha az több szóból áll) de meg lehet oldani, idővel pedig egyre könnyebb lesz!

5. Ezen kívül még  a kulcsszó szerepeljen minimum 4-7X a szövegben. Ezekből egyszer H1-es kiemeléssel. 

Ahhoz, hogy a látogatónak minél könnyebben olvasható legyen a cikk, gondoskodnod kell a szöveg megfelelő tagolásáról – címsorok használatával. A kulcsszó a címsorokban is használható. Fontos, hogy elkerüld a kulcsszóhalmozást. Nyilván egy 500 szavas cikkbe nincs értelme hétszer beleírni az adott kulcsszót. 

 

Ha azonban hosszú anyagon dolgozol, akkor a leírt szöveges tartalomban legalább 6-7 alkalommal szerepelnie kell a kulcsszónak úgy, hogy a cikk értékét, értelmezhetőségét ne csorbitsa. A tartalom amit írsz, legyen érthető, könnyen feldolgozható, a szóhasználat  választékos és igényes.

 

6. Ne feledkezz meg a képek leírásában sem a kulcsszó használatáról!

Ha a bejegyzésedet érdekesebbé, látványosabbá szeretnéd tenni használj szép-igényes képeket. A kép file nevét feltöltés előtt mindenképpen nevezd át, úgy hogy szerepeljen benne a kulcsszó, ezzel is segítve a keresőmotorok munkáját.

 

7. Nem csak a kulcsszavak, hanem a kulcsszavakhoz szorosan tartozó kifejezések is szerepeljenek a cikkben.

A kulcsszavak használatakor érdemes szinonimákat is használni, ugyanis ezek javítják az érzékelt minőséget. Ismét megemlítenám, hogy a kulcsszóhalmozást érdemes elkerülni – egyrészt élvezhetetlenné teszi a szöveget, másrészt rontja az eredményességet. 

 

8. Hivatkozz külföldi vagy hazai hiteles szereplőkre, forrásra. (1 cikkbe egy bőven elég.)

A tartalomban használj kifelé mutató linkeket, amik külső releváns és megbízható forrásra hivatkoznak.Ezzel mintegy megerősited azt a tudást, ismeretet, elvet, amit a szövegben leírtál.

 

9. Google első helyén átlagosan 1.850 szavas cikkek szerepelnek. Nem karakter, SZÓ! 

Ez nem véletlen – igy tudod elérni, hogy az adott téma teljesen ki legyen kidolgozva, és  hiteles iparági forrásként jelenjen meg az interneten. A tartalmat illetően nem karakterre, hanem szószámra szól az ajánlás. Az utóbbi időben egyre népszerűbbek a hosszabb tartalmak.

10. Használj linkeket!

Ha végeztél a cikk írásával, nézd meg a korábbi blogbejegyzéseket, és keresd meg melyikből tudsz hivatkozni az új cikkre.Ha a mostani cikkedben érintesz olyan témát, amiről korábban már  írtál, hivatkozz a korábbi cikkre. Ezzel  tovább tudod a látogatókat a weboldaladon tartani, a belső linkek erősítik a honlapodat.

11. A meta leírásban szerepeljen a kulcsszó.

A meta leírás, vagy meta description a találati listában jelenik meg. Ha nem veszed a fáradtságot és nem  töltöd ki, akkor a Google a honlap szövegéből fog valamit kiollózni, ami nem biztos, hogy tükrözi a mondandódat.  Jobb ha te  írsz egy ütős meta leírást, ami arról győzi meg az embereket,hogy érdemes a Te honlapodra kattintaniuk! Természetesen a meta leírásban is szerepeljen a kulcsszó, lehetőleg az elején!

https://marketingstart7.hu/meta-leiras/

 

Ha az eddigieket figyelmesen végig olvastad, és megfogadod a tanácsaimat, akkor Te is képes leszel SEO szempontok szerint készült  tartalmak létrehozására!