“Biztosan működik!”
“Teremts magadnak végtelen bevételt!”
“Garantáltan milliomos leszel, ha ezeket a lépéseket betartod.”
“Nálunk a módszer!”

Kisvállalkozások ezrei sétálnak bele ebbe a marketing-csapdába évről évre. A legtöbben tudják, hogy valami pluszra van szükségük az induláshoz vagy éppen az áttöréshez. Sokan remélik, hogy ha lépésről-lépésre betartják “A Módszer” útmutatásait, sikert érhetnek el. Ez részben így is van… Egyetlen apró dolog hibádzik. “A Módszer” nem létezik. 

 

Mi a gond a marketingesekkel?

Az ideális világban a marketing tanácsadás nagyon egyszerű lenne. Vállalkozóként ha marketing tanácsadóhoz fordulnál, megmondanád, hány millió forint bevételt szeretnél. A szakember egy kicsit hümmögne, majd azt mondaná: itt egy tíz lépéses lista. Ha végigcsinálod, három hónap múlva meglesz. 

 

Ehelyett a mai cégvezetők általában háromféle tanácsot kapnak:

 

  • Emeljenek költségkeretet! A mai világban mindenért fizetni kell. A Facebook-tól sem lehet várni ingyen reklámot!
  • Fordítsanak több időt a tartalomgyártásra vagy a honlap fejlesztésére! Kellene 10-15 blogposzt a krumpliról! Mindenképpen profi fotókra lenne szükség erről a két kiló répáról!
  • Fektessenek be nagy összeget a legújabb felületbe! TikTok megjelenés nélkül már nem lehet karburátort értékesíteni! Nagyon fontos, hogy egy gumiszerviz jelen legyen az Instagramon! Képtelenség kutyaeledelt eladni chatbot nélkül. 

 

A marketing áldása és átka ugyanaz. Sok pénzért, rengeteg idő árán, a legújabb trendeket kíméletlenül követve el fogunk érni valamilyen növekedést. Ha pedig nem, akkor nyugodtan lehet az ügyfelet, a terméket vagy a világ folyását szidni.

“Ilyen kicsi cég a 21. században már nem fog tudni mosógépeket eladni a neten, sajnos.”
“Mindenki a nagy piaci szereplőktől rendel.”
 

 

Miért kell kicselezni a marketingeseket?

Te is kaptál már hasonlóan “hasznos” tanácsot nagyon drágán? Előfordult már, hogy hónapokig kínlódtál egy Facebook-kampánnyal, vagy a hajadat tépted, mert az AdWords hirdetésed nem volt hajlandó elkölteni a kívánt összeget? Akkor már tudod, hogy mi a fő baj a marketingesekkel: mindent el tudnak adni. Még a saját próbálkozásaikat is. A bölcsek köveként. Neked. 

 

A tapasztalt marketingesek tudására nagyon is szükséged van. Ők azok, akik képesek elemezni a folyamatokat, akik meg tudják magyarázni, mi is történik az üzeltemenetedben, vagy a hirdetési fiókodban. Amire nincsen szükséged, az az, hogy olyasmit csináljanak helyetted – sokszor rosszul – amit a világon Te tudsz a legjobban elvégezni.

A piacot fel lehet mérni, a gazdasági folyamatokat ki lehet elemezni és a trendeket is lehet naprakészen követni. De csak TE tudod, hogy valójában, mi a jó NEKED. Ezért is nincsen egyetlen üdvözítő “Módszer” arra, hogy sikeres vállalkozást építhess.

 

Indulhat a kicselezés?

A “Módszer” nem azért nem létezik, mert a marketingesek nem zsenik. Azért nincs ilyen, mert nem is lehet: Nincsenek egyforma alapok, nincsenek egyforma termékek és nincsenek egyforma sikerek sem. Vannak vállalkozók, akik tízmilliós tőkével indulnak, és milliárdos árbevételre hajtanak.

Vannak, akik több év tapasztalattal és egy kölcsönkért csavarhúzóval indulnak, mert tisztes megélhetést keresnek. Vannak, akik egy nagy ötlettel és egy kisgyerekkel a karjukon a világot megrengető változást érnének el. Ugyanaz a formula nem fog mindenkinek beválni.

 

A csel abban áll, hogy nem “A Módszert” kell megkeresni, hanem a saját és marketingesek tapasztalataira alapozva elkészíteni egy olyan marketingtervet, ami NEKED beválik. És hogy mi kell a saját módszered kifejlesztéséhez? Egy tűpontos terv, ami a következőt tudja:

 

  • Te mondhatod meg mennyit tudsz befektetni az elején. Akkor is, ha milliárdjaid vannak, és akkor is, ha csak egy ötéves laptopod. 
  • Te határozod meg, hogy mennyi energiát és időt tudsz szánni az üzletre. A terved nem éget ki az első hónap végre, de ha nem szeretnéd, nem kerül évekbe, hogy látható hasznod legyen. 
  • Te mondod meg, mi a siker. Nem szúrják ki a szemed “de hát 20 like-kal többet kaptunk!” típusú grafikonokkal és nem lesz 12 órányi munkád, ha te csak 6 órát szeretnél beletenni. 

 

Az egyetlen, ami ehhez kell, egy tűpontos, őszinte és átgondolt marketingterv, amit vagy saját magad vagy egy ügynökséggel együtt készítesz el. 

 

Akkor egyedül maradtam a marketingemmel?

A folyamatnak minden lépését ismered. Tudod, mennyi a tőke, hogyan méred a sikert, és ezen a ponton talán már azt is tudod, hogy milyen lépéseket kell végrehajtani. Valami plusz azonban hiányzik. Mintha mégsem lenne olyan egyszerű az egész…

 

Azzal, hogy azt mondjuk, cselezd ki a marketingeseket, nem azt mondjuk, hogy egyedül kell megoldanod az egész feladatot. Ez csak annyit jelent, hogy ott és akkor kéred a marketingesek segítségét, amikor valóban szükséged van rá. Jól hangzó klisék és varázserejű módszerek kiagyalása helyett arra használod a tudásukat, amire tényleg jók neked. 

Tanuld meg a marketing legfontosabb lépéseit 1ft + szállítási és kezelési költségért!