Hívás most!E-mailt írok!

Mi az inbound marketing?

Inbound marketing

Néhány éve megfigyelhető jelenség, hogy az idegen szavak azelőtt gyökeret vernek a közbeszédben, mielőtt frappáns, kifejező fordításuk felütné a fejét.

Nem kivétel ez alól a marketinges szakma zsargonja sem. Sőt! Jelen bejegyzésben egy sokat használt, és nem kevésbé fontos eszközről, az inbound marketingről lesz szó.

Megjegyzés: Az inbound marketing kifejezés 2006-ban született Brian Halligan révén, aki a HubSpot nevű amerikai cég alapítója.

Hogy visszautaljak az előzőekre: az inbound marketing is jellemzően egy olyan kifejezés, melyet leginkább körülírni lehet, igazán jó fordítás nem létezik rá. Olyan értékes marketingeszközök használatát jelentik, melyek kevésbé erőszakosan keltik fel a leendő ügyfél érdeklődését, aki így saját döntése alapján teszi meg a következő lépést. Talán a legjobb szó erre a kifejezésre az, hogy kiérdemled az emberek figyelmét.

Ismerjük meg az inbound marketingeszközeit:

  • Blog
  • Social media (Facebook, Instagramm, stb.)
  • Seo
  • Videók, képek
  • Webinárium
  • Infografika, podacast
  • Ebook
  • Értékes hírlevél

Ezek az eszközök talán kissé homályosan hangzanak számodra, de azonnal tisztázzuk néhány példán keresztül. Inbound marketing lehet egy figyelemfelkeltő, hasznos tartalmat nyújtó Facebook bejegyzés, mely arra sarkallja az olvasót, hogy látogasson el a cég honlapjára, nézze meg a többi terméket a webshopban, stb.

De ugyanilyen inbound marketing az is, amikor egy jól megfogalmazott, értékes tartalommal föltöltött hírlevélben készteted cselekvésre az olvasót: jöjjön el egy eseményedre, olvassa el blogbejegyzésedet, töltse le ingyenes kiadványod.

Mivel az inbound marketing a bizalomra épül, ezért nagyon fontos, hogy tényeken alapuló, valós és értékes legyen. Csak gondolj bele: ha weboldalad látogatója nem azt kapja, amit a közösségi médiában megígértél neki, jó eséllyel úgy hagyja el a honlapodat, hogy többet feléd sem néz. Ebben az esetben pedig az inbound marketing olyannyira visszaütött, hogy kár volt energiát pazarolnod rá.

Ennek az irányzatnak nem feltétlenül a direkt, azonnali eladás a célja. Hosszú távon építkezik, nem napok alatt akar eredményt elérni. Jó példa erre ez az anyag. Igyekszünk Olvasóinknak minél hasznosabb információkat nyújtani ingyen, hogy később önszántukból is visszatérjenek az oldalunkra. El akarjuk érni, hogy a tartalmaink révén megbízzanak bennünk és szakértőként fogadjanak el minket. Ez nem olcsó mulatság, mert gyakran egy ilyen bejegyzés létrehozása 7.000-15.000Ft költséget jelent.

Adódhat a kérdésed, hogy mi volt az inbound marketing előtt? Az outbound marketing. Ez a „régi módszer”, melynek a koncepciója az volt, hogy megzavarják az emberek tartalomfogyasztási szokásait. Az outbound marketing felelős azért, hogy a mai napig negatív érzelmeket társítasz a reklámokhoz.

Outbound marketingeszközök:

  • Tévé
  • Youtube videós hirdetés
  • Hideg megkeresés (Ismeretlen személyek felkeresése akár telefonon, akár e-mailben.)
  • Újsághirdetések
  • Rádióhirdetések

A legtöbb ember outbound marketing miatt van rossz véleménnyel a marketingről, marketingesekről. Egyet kell velük értenem, mert engem is idegesít, amikor a kedvenc filmem 15. alkalommal szakad meg a reklámok miatt.

A Youtube központját felrobbantanám, amikor meg akarok nézni egy videót, de ő elindít előtte egy századszor látott hirdetést.

A reklámoddal valószínűleg pozitív érzelmeket akarsz csatolni a márkádhoz. Elég hülyén hangzik az, hogy fizetsz azért, hogy idegesítsd a leendő vevőidet. Az outbond marketing pont ezt teszi, ezért csak tapasztalt kezekben ajánlott a használata.

Élesen látszik a két koncepció közötti különbség. Az egyik a tartalomfogyasztás megzavarására koncentrál, míg a másik tartalmat szolgáltat. Óriási a különbség!

Mikor van szükségem inbound marketingre?

Néhány iparág van, ahol nehezen használható az inbound marketing. Valószínűleg a tiéd nem ezek között a vállalkozások között van, tehát bele kell vágnod. Gyakorlatilag folyamatosan szükséged van tartalmakra, hogy információt tudj szolgáltatni úgy, mint a TV. Ugyanis ha hatékonyan használod ezt a fajta marketingeszközt, akkor

  • terméked, szolgáltatásod presztízsét emeled,
  • növeled az ismeretséged,
  • egy téma szakértőjévé válsz,
  • az értékes tartalmaknak köszönhetően weboldalad jól fog szerepelni az internetes keresőkben,
  • nő az eladásod.

Hogyan használd az inbound marketinget?

A leghatékonyabban akkor tudod kiaknázni az inbound marketing adta lehetőségeket, ha stratégiában gondolkodsz. Több irányba nyitsz. Nincs még blogod? Már ma kezdd el a vállalkozásoddal összefüggő értékes szakmai tartalom előállítását! Nem vagy jelen a közösségi médiában? Épp itt az ideje, hogy regisztrálj cégednek egy Facebook, Google vagy Instagram fiókot.

Szervezz szakmai eseményeket, hozz létre élő videókat és légy megkerülhetetlen a szakterületeden!

A mennyiség helyett mindig koncentrálj a minőségre és a hitelességre. Az inbound egy kiemelkedően teljesítő marketingeszköz lehet, amit könnyen pénzre válthatsz, de csak akkor, ha hiteles vagy.

Facebook

Tetszett a bejegyzés? Ezt is nézd meg:

Avatar

Vélemény, hozzászólás?

Új marketingmagazin, amivel ambiciózus vállalkozók százai jutnak versenyelőnyhöz!

Töltsd le ingyen!