Hívás most!E-mailt írok!

Mi a belépő termék, és mi a célja?

Belépő termék

Ha ma még vevő-hiányban szenvedsz, akkor a cikk végére bemutatom neked, hogy mit kell tenned azért, hogy tucatjával szerezz új vásárlókat méghozzá olcsón. Ideje, hogy megismerd a marketinggépezeted „benzinjét”, ami nem más, mint a belépő termék.

Mielőtt mélyebben beleásnánk magunkat a belépőtermék rejtelmeibe egy gondolat erejéig még maradjunk a benzines hasonlatnál:

Képzeld el egy pillanatra, hogy tél van, reggel és -20 fok, neked pedig munkába kell menned. Lekaparod a jeget a szélvédődről, miközben a jéghideg hó az arcodba pustol. Beülsz a kocsidba. A kormányhoz érsz, ami szinte fagyos. Előkeresed a kulcsod, gyújtást adsz, és beindítod. Hallod, ahogy a motorban minden egyes alkatrész recseg-ropog a hideg miatt.

Te ennek ellenére nem hagyod melegedni az alkatrészeket és azonnal nagy gázzal indulsz el. Meddig tudnád használni ezt az autót? Hát nem túl sokáig… Ez a türelmetlen hozzáállás szélsebesen tönkrevágná a kocsidat.

Ugyanez igaz az érdeklődőidre is. Hiába hirdetsz „izomból” kevés esély van arra, hogy valaki azonnal a legdrágább cuccaidat akarja megvásárolni, ismertség nélkül. Ebben a helyzetben hiába nyomulsz, hiába erőlteted a vásárlást, az csak a kapcsolatot teszi tönkre kettőtök között és nem a termékedet adja el.

Természetesen ritkán előfordul, hogy ismeretlenül, valaki a semmiből feltűnik, és sok pénzért vásárol tőled. Legyen ez egy kellemes meglepetés, ahelyett, hogy erre alapoznád a vállalkozásod!

Itt jön a képbe a „Farkas” módszer. Biztosan emlékszel a mesére, amikor a farkas be akart jutni a kismalac házába. A farkas nem azonnal, ajtóstól akart berontani, de nem ám! Először elnyerte a kismalac bizalmát azzal, hogy csak egyik lábát kérte az ajtón belülre melegedni. Majd szépen apró kérésekkel elérte, hogy az egész testével bejusson a házba.

Mindig csak egy kicsivel kért többet a malactól, mint amire hajlandó volt. Először neked is csak a lábadat kell megvetned az érdeklődőid ajtajában, majd később, ha már van bizalom, beljebb léphetsz egy lépést. Akkor már örömmel fognak tőled vásárolni nagyobb összegben.

Ha van csalid, akkor már elnyerted a bizalmát az érdeklődődnek annyira, hogy egy lábbal már azon a „bizonyos ajtón” belül kerültél. Ha nem tudod, hogy mi az a csali, akkor ide kattints. Már bent vagy a házban, de ahhoz, hogy vásárlóvá váljanak az érdeklődők, szükséged lesz valamire, ami megkönnyíti a következő lépést és segít a kapcsolatotokat egy következő szintre emelni.

Ez a valami a belépő termék.

A belépő termék tipikusan egy néhány ezer forintos, „hülyének is megéri” ajánlatot jelent. Ebben az ajánlatban két dolog fontos: az egyik, hogy legyen elég olcsó ahhoz, hogy ne kelljen gondolkodnia az érdeklődőnek azon, hogy megengedheti-e ezt magának. A másik dolog pedig, hogy az ajánlat látott értéke sokkal értékesebb legyen, mint amennyibe valójában kerül.

Ez a belépő termék kulcsgondolata, ezért nyugodtan olvasd el még egyszer az előző gondolatot.

Hogyan lesz ebből pénz?

Furcsán fog hangzani, de nem a belőpőterméked eladásiból. Maximum egy kevés profitod marad rajta a reklámköltségek levonása után. Ez a termék csak arra jó, hogy tömegesen hozza be az új vásárlókat, mellyel már egy új bizalmiszintet alakítottál ki.

Ez után olyan folyamatokat kell kialakítani, ami a frissen megszerzett vevőket nem engedi el. Ilyen lehet például egy hírlevélsorozat, melyben a friss vásárlóknak tovább mélyíted a problématudatát. Egy másik levélben bemutatod a lehetséges megoldásokat a problémáira. Egy későbbi levélben pedig felajánlod a főterméked vagy szolgáltatásod.

Számtalan egyéb lehetőség álla rendelkezésedre, hogy további termékeket értékesíts. Ez a marketingtervedtől függ.

Ugye, így már érted? Érdeklődni egy termék iránt vagy megvásárolni egy terméket nem ugyanaz.

Ez itt a kulcs, és itt rontja el a legtöbb kisvállalkozás. Lehet, hogy nem fogod halálra keresni magad ezeken az első vásárlásokon, de gondolj bele: Épül egy lista, olyan emberekből, akik már pénzt adtak neked és kíváncsiak arra, hogy milyen cuccod van még.

Miért érdemes azonnal bevezetned?

Sokkal, de sokkal könnyebb lesz új vevőket szerezned. Míg a konkurensed küszködik, te elegánsan, játszi könnyedséggel fogsz tudni eladni addig számodra ismeretlen embereknek.

A vállalkozásodban képesnek kell lenned hosszú távban gondolkodnod. Nem 1 hét és nem is 1 hónap alatt leszel dúsgazdag, néhány szerencsést kivéve. De pár év kitartó és okos munkájával te is képes leszel egy átlagon felüli vállalkozást felépíteni.

Hogyan néz ki egy ilyen belépő termék a gyakorlatban?

A belépőtermékednek aztán tényleg csak a képzeleted szabhat határt. Mindjárt megvizsgálunk néhány konkrét belépőtermék-típust, de felhívom a figyelmedet, hogy tapasztalhatsz némi átfedést a csalik és belépőtermékek között. Ez nem véletlen. Azt, hogy mit kínálsz csalinak és mit belépőterméknek az legfőképpen a marketingtervedtől függ.

A belépő termék jellemzői:

  • Olcsó legyen beszerezni vagy elkészíteni.
  • Adjon hasznos tartalmat a tökéletes ügyfelednek.
  • Legyen egyszerű és egyértelmű az ígérete.
  • Impulzív vásárlásra ösztönözzön. Ne kelljen rajta gondolkodnom, hogy megveszem-e.
  • Legyen hasznos, tárd fel az előttem álló lehetőségeket.
  • Lehet online, vagy egy kézzelfogható termék is. Mindkettőnek van előnye és hátránya is.
  • Jól néz ki. A külső az, ami először megfog.
  • Fedezi a reklámköltséged egy részét, vagy egészét. 

    Ez lesz az érdeklődő első komoly lépése feléd. Egy csali letöltéséhez nem kell nagy elköteleződés, de egy vásárláshoz már annál inkább. Ezért az egyik esszenciális eleme lesz a belépőtermékednek az, hogy a megszerzett vevőidnek legyen kellemes élménye vásárláskor.

    Okozz meglepetést, legyél figyelmes! Nyűgözd le!

    Ezzel az egy plusz lépéssel könnyebben meg fog benned bízni a leendő vevőd. Hiszen lehetősége nyílik arra, hogy olcsón tesztelje a vállalkozásodat. Ezáltal könnyen kiderítheti, valóban jó terméket és kiszolgálást nyújtasz-e. Ha ez sikerül, akkor az első vásárlás alkalmával kellemes élményeket, pozitív gondolatokat fog kötni a cégedhez. Ha itt jó vagy, máskor is örömmel fog tőled vásárolni.

    Hol kínáld fel a belépőtermékedet?

    • Egy csali letöltése után, közvetlen egy sales oldalra irányítod a letöltőt, ahol megvásárolhatja.
    • Az e-mailben feliratkozóknak kiküldöd egy ajánlatba csomagolva.
    • Hirdetheted közvetlenül a Facebookon.
    • Felkínálhatod személyesen, ha kezdő vagy, ez erősen ajánlott.
    • Ha boltod van, elhelyezheted az ajtó után közvetlen, hogy minél hamarabb átlökd a vásárlás küszöbén az érdeklődőt, vagy a kasszánál, hogy megnövelje az egy főre jutó kosárértéket.

     

    Haladó verzió:

    Lehet többféle belépőterméked, melyeket szegmentálhatod, akár nem vagy viselkedés alapján. Ez tényleg haladó technika. Ezzel csak akkor kezdj el foglalkozni, ha már van egy olyan belépőterméked, ami folyamatosan új vevőket szerez neked.

Milyen belépőtermékek vannak?

 

1.KÖNYV:

Ez nem tartozik az egyszerű belépőajánlatok közé. Egy könyvet nem könnyű megírni, de van egy hatalmas előnye, pár hónap alatt instant szakértővé válhatsz a piacodon. Egyszerű, akinek könyve van, annak nem kérdőjelezik meg a szavát és az árait sem, sokkal könnyebben nyered el a leendő ügyfelek bizalmát.

Én is meg tudtam csinálni, hidd el te is képes vagy rá! Ha már jó pár éve a bizniszben vagy, valószínűleg olyan tudás halmozódott fel a cégedben, amire sokan kíváncsiak lennének. Tudnál alkotni valami maradandót. Mire vársz?

2. MUNKAFÜZET

Gyengébb hatása van, mint a könyvnek, viszont egyszerűbb és gyorsabb elkészíteni, és ez is könnyen szerez új vevőket. Egy hasznos tartalommal megírt munkafüzetet örömmel vesznek meg az ügyfelek.

Pár példa:

Egy kozmetikus kiadhatna egy ilyen munkafüzetet: Hogyan szabadulj meg a pattanásaidtól házilag, szenvedés nélkül alig 2 hét alatt?

Egy fodrász: Hogyan csinálj otthon csini hajat magadnak 3 egyszerű lépésben, ha nincs időd elmenni fodrászhoz?

Egy masszőr: A derékfájdalomtól egy boldog és sikeres életig.

Egy ruhabolt: Ilyen szetteket állíts össze olcsón, hogy a pasid újra beléd szeressen.

Ezek a munkafüzetek tuti aratnának a piacon, mert olyan ritka. A konkurensedtől sem kell tartani, mert a legtöbben túl lusták, hogy lemásoljanak egy ilyen „bonyolultabb” műveletet.

3. VICCES KIEGÉSZÍTŐK, VAGY FONTOS KIEGÉSZÍTŐK

Van egy munkaruházattal foglalkozó boltunk. A pultnál, ahol várakoznak az emberek, mindig ki van téve egy csomó hasznos kiegészítő. Munkavédelmi szemüveg, cukorkák, kesztyűk.

Gyakran előfordul, hogy amíg előkészítjük a megvásárolt terméket vagy kiszolgálunk másokat, addig pár percet várniuk kell az ügyfeleknek.

Tippelj, mit csinálnak előszőr!?

Elkezdenek szemezni ezekkel a kiegészítőkkel, aztán közelebb lépnek, vesznek egy cukorkát. Közben a kezükbe veszik a terméket, felpróbálják, majd megveszik. Egyszerű, mint az egyszeregy. Ekkor csaptam a homlokomra, hogy ezt minden cég meg tudja csinálni. Legyen szó offline vagy online eladásról. Illessz be te is vicces vagy hasznos kiegészítőket a termék portfóliódba!

4. NYÍLT NAP

Csapj nagy felhajtást a városodban! Hívj el az iparágadból ismert celebeket, spékeld meg egy nagy show-val, nyereményjátékokkal és a végén természetesen adj el annyi termékedet, amennyit csak bírsz!

Kik csinálhatnak ilyet?

Edzőtermek, nyelviskolák, állatorvosok, fogorvosok, masszőrök, kozmetikusok, csontkovácsok, igazából bárki, aki a bizniszéből adódóan tud tartani nyílt napot. Lehet a belépő díja 500 forint, ami a nyílt nap alatt levásárolható.

5. 990 FT-OS KIPRÓBÁLÁS, FELMÉRÉS

Ha már működik egy letölthető csalid és mondjuk egy szolgáltató cég vagy és angolt tanítasz, akkor nyugodtan mondhatod, hogy próbálj ki minket 990-ért, amiért kapsz 2 órát. Ha jól érzi magát és jó élményekkel tér haza az ügyfél, akkor biztosan be fog iratkozni immár rendes áron.

További ötletek itt. 

A cikk végére értél. Bízom benne, hogy egy teljes és átfogó képet kaptál a belépőtermékekről. Bízom benne, hogy minél hamarabb beépíted a marketingedbe, és bízom benne, hogy a vevőszerzésed sokkal sikeresebb lesz ezen írás segítségével.

Facebook

Tetszett a bejegyzés? Ezt is nézd meg:

Avatar

Vélemény, hozzászólás?

Új marketingmagazin, amivel ambiciózus vállalkozók százai jutnak versenyelőnyhöz!

Töltsd le ingyen!