fbpx

Sokan vannak, akik hallották már azt a kifejezést, hogy meta leírás, de nem nagyon tudták hová tenni és nem is nagyon foglalkoztak vele. Gyakran még a weblapkészítők sem tulajdonítanak sok jelentőséget rá, mivel a Google rangsorolásánál nem nagyon veszi figyelembe. Vajon mégis akkor miért van értelme használni az angolul meta description-nak nevezett néhány szavas szöveget.

 

Mi is az a meta leírás?

Amikor keresünk valamit egy kereső oldalon, a találatok között, a cím alatt megjelenik egy egy-két soros kis összefoglaló, amely igyekszik tömören visszaadni azt az olvasónak, hogy milyen témáról olvashat amennyiben rákattint az adott találat címére, vagyis a title tag-ra. Ezzel el is árultuk egyik jelentőségét a meta leírásnak, hiszen nem biztos, hogy egy rosszul megadott, esetleg kevésbé a témához tartozó szöveggel a mi linkünket fogja választani a kereső személy.

Habár, ahogy említettük, a Google nem tartja relevánsnak ezeket a description-okat a rangsorolásnál, azonban vannak olyan vélemények, melyek szerint mégis csak odafigyel a Google, milyen is a leírásunk. Ennek az az oka, hogy a Google Search számára ad egy megbízható információt honlapod lényegéről, arról, hogy mi az, amit Te fontosnak tartasz a weboldalon.

 

Segít a Google ha baj van

Ha még mindig nem sikerült meggyőzni, hogy eléggé fontos, hogy megfelelő szövegezéssel lásd el a meta leírást egy-egy bejegyzésnél, akkor most figyelj. A Google elég gyakran átírja a meta leírásokat, méghozzá segítő szándékkal. Na, már most, miért is foglalkozna az egésszel, ha nem lenne valamiért releváns a számára.

 

Mikor is írja át a Google a meta leírást?

Persze nem hasraütés szerűen választja ki magának, hogy melyik tetszik és melyik nem, hanem segíteni próbál, hogyha azt látja, hogy valami nem megfelelően lett megírva. Nézzük tehát mikor kerülhet erre sor:

  túl rövid a szöveg, ahhoz, hogy megfelelően tájékoztassa a felhasználót a hivatkozott tartalommal kapcsolatban

  nem ítéli meg elég relevánsnak és hasznosnak a meta leírást, vagy akár csak oda vetett kulcsszavakról van szó

  az adott weblap több oldalának is ugyanaz a meta description-ja

 

Ilyen, ha jól csinálod

Sokan elkövetik azt a hibát, hogy nem csak betűket és számokat használnak, hanem különféle írásjelekkel is megfűszerezik a szöveget. Ezeket teljesen nélkülözni kell, ha tökéletes leírást szeretnél. A másik gyakori tévedés, mikor a kulcsszót kifelejtik belőle, pedig a felhasználó által keresett szó vagy kifejezés vastagon lesz kiszedve, amennyiben megtalálható a meta leírásban, ezáltal vizuálisan sokkal inkább szembetűnő lesz a kereső személy számára. A „profi” leírásba némi meggyőző erőt is bele kell csempészni, hiszen valamivel a többi találat elé kell helyezned magad, ha azt szeretnéd, hogy rád kattintsanak.

 

Ezeket a hibákat mindenképp kerüld el!

Nagyon könnyen el lehet rontani és még ki sem fog derülni sokszor, hogy mit vétettünk el. Az alábbi felsorolásban megtalálhatod a leggyakoribb hibákat.

  Túl rövid, vagy túl hosszú: érdemes kihasználni a Google adta lehetőséget és inkább hosszabbra írni, mint rövidebbre. Az első felében helyezzük el a kulcsszót és a „meggyőző erőt” is.

  Ne ess át a ló túloldalára, és ne „eladásra” használd ezt a pár sort. Összefoglaló nem pedig reklámszöveg!

  Sem az olvasókat, sem a keresőmotort nem fogod becsapni, ha teleírod kulcsszavakkal és egy értelmetlen szó halmazt alkotsz

Válj láthatóvá az online világban

Ha szeretnél ízlésesen, sikeresen megjelenni az interneten és híredet terjesztve minél több érdeklődőhöz eljutni, akkor a legjobb helyen jársz.

Több tucat weboldalt, marketingtervet készítettünk már sikerrel.
Beszéljünk a projektedről díjmentesen?