Hívás most!E-mailt írok!

Messenger marketing: a sikeres értékesítés új csillaga!

Kutatások szerint az elkövetkező két évben az üzleti ügyfélkapcsolatok 85 százaléka fog elektronikus formában zajlani. Ezen kommunikációk jórészt üzenetküldő alkalmazásokon folynak majd, amiken keresztül a vállalkozások egyrészt villámgyorsan elérhetők lesznek, másrészt értékesíthetnek is.

Talán le sem kell írnom, de az ez irányú fejlesztésekben a Facebook ismét az élen jár. A Messenger Business ugyanis pontosan az az alkalmazás, amiről a bevezetőben szó volt. Kapcsolati platform az ügyfél és a vállalkozás között.

Miért érdemes a Facebook Messenger Business-t használni?

Kétségtelen, hogy az üzenetküldő alkalmazások merőben megkönnyítik, leegyszerűsítik a felhasználókkal történő kommunikációt. A fogyasztók több mint fele – egészen pontosan 56 százaléka – jobban preferálja az elektronikus kapcsolattartást, mint a telefonos ügyfélszolgálatot.

Nem indokolatlanul: a felmerülő problémák az üzenetküldő alkalmazásokon keresztül átlagosan 42 másodperc alatt megoldódnak. Ezzel szemben a call centerekben általában ennyi idő alatt még a telefont sem veszik fel.

Ha tehát fogyasztóbarát ügyfélszolgálatot szeretnél létrehozni és működtetni, semmiképp ne feledkezz meg a messenger alkalmazások használatáról. A hosszú várakozás ugyanis zavarhatja az ügyfeleidet.

Mit tartogat még a Facebook Messenger Business?

Kétségtelen, hogy a jövőben az üzenetküldő alkalmazások és a mesterséges intelligencia ötvözésére kerül majd sor. A legismertebb közösségi csatorna ugyan idén január 19-től felfüggesztette a Messenger M asszisztens tesztelését, de végleg nem temette el a fejlesztést.

A Messenger M a közösségi oldal üzenetküldő alkalmazásának mesterséges intelligenciája volt, aminek a használata során a felhasználók gyakran észre sem vették, hogy a kérdéseikre adott válaszok robotoktól származnak. (A válaszok az élő ügyfélszolgálatos munkatársak előző beszélgetései alapján kerültek megtanításra a botokkal.)

A jövő kétségtelenül erre tart, így biztosak lehetünk benne, hogy Mark Zuckerberg és csapata – más formában ugyan, de – tovább fogja fejleszteni az okos ügyfélszolgálatot. Vállalkozóként érdemes lesz követni a Facebook ebben az irányban tett lépéseit, ugyanis fenekestül forgathatja fel a jelenlegi ügyfél-vállalkozó között zajló kommunikációs rendszert.

Facebook

Tetszett a bejegyzés? Ezt is nézd meg:

Avatar

Vélemény, hozzászólás?

Új marketingmagazin, amivel ambiciózus vállalkozók százai jutnak versenyelőnyhöz!

Töltsd le ingyen!