Sokan élnek máig abban a népszerű tévhitben, hogy weboldal készítés során az ár az egyik legfontosabb meghatározó tényező. Ezt szeretném eloszlatni ebben a cikkben, úgy, hogy megmutatom neked: miért is jár távol az igazságtól a vállalkozók azon rétege, akik így vélekednek, és hogy mik a valóban fontos tényezők, amiket érdemes figyelembe venni egy weboldal árajánlat esetén. Végül pedig szót ejtünk majd arról is, hogy akkor mégis mit értünk reális weboldal készítés árak alatt.

 

 

Kezdjük az elején…

Érdemes egyből leszögezni, hogy sok, magát sajnos szilárdan tartó meggyőződés ellenére egy weboldal készítése során mindig a hatékonyságot tartjuk szem előtt. Ez azt jelenti, hogy habár a dizájn, és az egyedi fejlesztés is természetesen fontos elemek, egyik sem határozza meg olyan mértékben egy weboldal minőségét, mint a hatékonyság. Magyarán szólva, egy weboldal-fejlesztőnek a következőre kéne törekednie és egyúttal a legnagyobb figyelmet összpontosítania: hogy a weboldal  a lehető leghatékonyabban lássa el a feladatát.

 

 

De mi is lenne pontosan egy weboldal feladata?

A modern marketinges ügyfél-élettartam-útvonalakban gondolkozik. (Korábban írtunk a kiváló weboldal készítés 10 szabályáról. Érdemes azt is elolvasnod.) Vagyis egészen pontosan tudja, hogy milyen lépéseken kell végig vezetnie egy ismeretlen érdeklődőt ahhoz, hogy az vásárlóvá váljon, méghozzá lehetőleg rövid időn belül. Ennek a folyamatnak pedig az egyik legfontosabb alapkövét képezi egy weboldal. Miért is van ez? A válasz egyszerű, elegendő csupán azt megvizsgálnunk közelebbről, hogy mit is tesz lehetővé vállalkozásunk számára egy saját weboldal.

 

Egy hatékony, jól felépített weboldal segítségével:

 

  • olvasókat, érdeklődőket és/vagy vásárlókat, ügyfeleket tudunk szerezni
  • a meglévő vásárlóinkat a vásárlói életútjuknak megfelelő tartalommal tudjuk kiszolgálni, 
  • a weboldalon feltüntetett megfelelő mennyiségű és minőségű információval óriási terhet vehetünk le az ügyfélszolgálatunk válláról

 

Vizsgáljuk csak meg ezeket részletesebben is:

 

 

Érdeklődő szerzés:

Senki sem válik azonnal vevővé a vállalkozásodban. Az ismerkedést veled először mindenki passzív, hideg érdeklődőként kezdi, ami azt jelenti, hogy a témád különösebben nem érdekli, ezért kevés figyelmet szentel neki és a vállalkozásodnak is. Itt az lesz a dolgod, hogy felrázd ezeket a passzív érdeklődőket, s elérd náluk, hogy rád figyeljenek, letöltsék egy ingyenes anyagodat vagy elolvassák egy cikkedet. 

 

Az általad kívánt körülbelüli vevőszámot  akkor érheted el, ha a leendő vásárlód már a passzív, vagy az érdeklődő fázisban megtalál téged. Persze  mivel minden ember különböző, van akinél 1 nap alatt lezajlik ez a folyamat és van olyan is, akinél hónapokig is elhúzódhat. Ezt számos különböző tényező befolyásolja. A legtöbbször nem is tudatosodik bennünk, hogy minden vásárláskor lezongorázzuk ezt a procedúrát, azonban vállalkozóként hatalmas hiba lenne ezt figyelmen kívül hagyni.

 

Az érdeklődő szerzés vagy más szóval lead generálás  általában egy célt jelent, amelyet minél több esetben szeretnénk a látogatóknál véghez vinni, vagyis, hogy az egyszeri látogatóból potenciális feliratkozó váljon. Ahhoz, hogy érthetőbbé váljon, hogyan is zajlik ez a gyakorlatban, mutatunk neked  egy hatékony érdeklődőszerzési folyamatot az egyik ügyfelünkön keresztül:

weboldal készítés árak

 

https://ezermesterszakemberek.hu/gyorstalpalo/

 

Egy ilyen gyorstalpaló, ingyenes konzultáció, online tréning vagy egyéb “csali” jól szegmentál egy konkrét célcsoportot, esetünkben a potenciális érdeklődőknek azt a régetét szólítja meg, akik éppen felújítás előtt állnak. 

 

A sikeres érdeklődő szerzés viszont már a tervezésnél elkezdődik, aminek egyik legelső lépése a weboldalunk célközönségének meghatározása. Természetesen érdemes szem előtt tartani, hogy ez a weboldal témájától függően nagyban eltérő lehet: egy műszaki webshoppal ugye merőben más közönséget szólítunk meg, mint pl. egy baba-mama online magazinnal.

 

Így fontos már a kezdetekkor a következő tényezők meghatározása, akár előzetes felmérés alapján, mikor pozicionálni szeretnénk, hogy kiket szeretnénk megszólítani a honlappal.

 

  • életkor
  • nem
  • lakóhely
  • nyelv
  • foglalkozás
  • érdeklődési kör
  • stb.

 

 

Ezután következik az, hogy megpróbálunk belehelyezkedni a potenciális vásárlók, vagyis érdeklődők szemszögébe és onnan vizsgálni, hogy vajon miért érkeztek a honlapunkra, mit keresnek, hogy találtak oda és milyen célt szeretnének elérni azzal, hogy éppen rank kattintottak. 

 

Így sokkal könnyebb lesz megfogalmaznunk a különböző szekciók és kategóriák leírását, ha el tudjuk képzelni, hogy melyikre kattintva milyen információt várhat, kereshet a látogató. 

 

Konverziók elérése:

Ahogy a marketing szótárunkból kiderül a konverzió szó egy kitűzött üzleti cél megvalósulása jelenti. Konverziónak hívunk minden olyan üzleti folyamatot, mely tervünk szerint teljesült.

 

 

Kezdetben a legfontosabb konverziók: 

  • Érdeklődők
  • Vevők
  • Lead/vevő arányaTehát ezeket a konverziókat a weboldalnak tudnia kell biztosítani magas konverziós aránnyal.

 

Meglévő ügyfelek megtartása, újra vásárlás elérése:

A vásárlókat persze nem elég megszerezni, megtartani és visszatérő ügyfelekké tenni őket már jóval nagyobb kihívást jelent. Fontos, hogy éreztessük velük, hogy cégünk odafigyel az ügyfeleire és a jövőben is minőségi módon kívánja biztosítani nekik azt, amire szükségük van, ezt pedig a leghatékonyabb módon úgy tudjuk kommunikálni feléjük, ha továbbra is kapcsolatban maradunk velük; lehet folyamatos kapcsolattartás e-mailen, hírlevelekkel vagy akár a közösségi médián keresztül.

 

Ezeken túl pedig a saját szakmai blogunkon publikált minőségi cikkekkel edukálhatjuk tovább a feliratkozót, vásárlót. És 3 havonta érdemes nagyobb kampányt is csinálni. Ez egy érett fázis és általában itt fizetődik ki leginkább a belefektettett munka. 

 

Tehát, ha nem a fenti 3 pont szellemében készül a weboldalad, akkor az  sajnos olyan, mintha az ablakon dobtad volna ki feleslegesen a pénzt, tekintve, hogy egy olyan névjegykártya lesz megtalálható a cégedről a neten, ami nem hagy igazán nyomot – vagyis amelyről senki nem hall, amit senki nem lát, így tehát, mintha nem is létezne.

Készíttesd el velünk weboldalad és válj láthatóvá az online világban

Ha szeretnél ízlésesen, mégis sikeresen megjelenni az interneten és híredet terjesztve minél több érdeklődőhöz eljutni, akkor a legjobb helyen jársz.

Több tucat weboldalt készítettünk már sikerrel.
Lesz a tiéd a következő? 

Tegyük fel a kérdést: Mennyit ér egy ilyen weboldal?

A fentiekből már világosan láthatjuk, hogy persze, elsőre nagyon jól hangzik az, ha valaki 60.000ft-ért felajánlja, hogy készít nekünk egy weboldal, az viszont szinte borítékolható, hogy ekkora összegből  nem fogja tudni kihozni azt a szolgáltatást, ami téged valós eredményre vezethet.

 

Hiszen az internetes jelenlét kialakításához komplex tudásra van szükség, aminek nem lesz bizony akárki birtokában, hanem valóban képzett és tapasztalt szakemberre van szükség. Olcsó, “hobbimunkaerőt” választani hatalmas költségmegtakarításnak tűnik, de valójában csak kiadás, hiszen befektetésed nem térül meg és csak felesleges kiadásként írhatod fel.

 

Véleményem szerint 100.000 – 150.000ft-tól kezdődnek a weboldal készítés árak, de ez csak az egyszerű weboldalakra igaz. Egy ilyen árkategóriájú weboldal esetén amire számíthatunk, az általában egy 1-5 oldalas bemutatkozó oldal, meglehetősen statikus tartalommal, összetettebb funkciók és szolgáltatások nélkül, maximum feliratkozási lehetőséggel. Ez a fajta weboldal inkább amolyan online szórólapnak vagy névjegykártyának tekinthető. Ami azt is jelenti, hogy legtöbbször nincs rajta közvetlen kapcsolatfelvételi lehetőség, esetleg még a social média felületre linkel, viszont sablonokból épül fel, nem egyedileg tervezett a koncepció.

 

150.000-350.000ft árkategóriában már haladóbb, összetettebb weboldalak készülnek. Egy ilyen weboldalon a fentieken kívül már termékkatalógus, egyszerűbb automatizmusok, árazáshoz egyszerűbb kalkulátor, illetve egyedibb elemek is megjelenhetnek.

 

350.000ft felett pedig  már az egyedi igények, egyedi fejlesztések, webshopok kivitelezése zajlik. Ebben az árkategóruában már jellemzően megjelennek automatizált megoldások, integrációk különböző beszerzési rendszerekhez, a felhasználó kezelése, online fizetési lehetőség, interaktív, kereshető katalógus vagy éppen integráció vállalatirányítási rendszerekkel is.

 

Fontos, hogy ha minket bíznak meg egy weboldal elkészítésével, nem egy szabadúszónak adjuk át a megbízást, a különbözetet zsebrevágva, mint azt sok ügynökség teszi. Mi valóban személyesen dolgozunk minden egyes projekten, amivel megrendelőink megbíznak minket.

 

Weboldal készítés árak: mi így vélekedünk róla

 

Készíttesd el velünk weboldalad és válj láthatóvá az online világban

Ha szeretnél ízlésesen, mégis sikeresen megjelenni az interneten és híredet terjesztve minél több érdeklődőhöz eljutni, akkor a legjobb helyen jársz.

Több tucat weboldalt készítettünk már sikerrel.
Lesz a tiéd a következő?