Hívás most!E-mailt írok!

A legnépszerűbb marketing csali (+11 példa)

A legnépszerűbb marketing csali

Te is kíváncsi vagy arra, hogyan szerezz új érdeklődőket könnyen és pörgősen?

Kitaláltam?

Akkor most jól figyelj, mert ebben a cikkben sorra vesszük azokat a marketing feladatokat, melyeket ha ügyesen elvégzel, folyamatosan szállítani fogják az új érdeklődőket a vállalkozásod számára.

Kezdjük az elején…

Régen, amikor belefogtál egy vállalkozásba sokkal nagyobb esélyed volt a sikerre. Mindenki bízott a kereskedőkben, élvezték az emberek a Kádár-korszak utáni sokszínűséget, és közel sem volt annyi választási lehetőségük, mint ma.

Kevesebb kereskedő volt, csekély mennyiségű árucikkel. Ha már volt egy jó ötleted és kedvesen viselkedtél a vásárlókkal, biztosra vehetted, hogy jól fog menni az üzleted és később is visszatérnek majd hozzád.

Hát ez régen volt! A vásárlókat már túl sokszor tették lóvá ahhoz, hogy ismeretlenül bárkiben megbízzanak. Hatalmas cégekről derült ki, hogy hosszú éveken keresztül csalók voltak, és csak elvették az emberek pénzét.

Hogyan várhatnánk így el jóhiszeműséget a leendő ügyfeleinktől? Hogyan kérhetnénk őket arra, hogy feltétel nélkül megbízzanak bennünk és azonnal vásároljanak tőlünk?

Sehogy! Ma már sokkal tudatosabbak lettünk ennél. És azok, akik nem hajlandóak tudomást venni e változásról, most sínylődnek, mivel:

  • Megnőtt a piacon a verseny.
  • Tudatosabb fogyasztók lettünk.
  • Elveszett a bizalom a piaci szereplőkkel szemben.
  • A legtöbb céget nagyon könnyű lecserélni.

A piac nem vár rád!

Ma már, ha nem vagy hajlandó egy új szemléletmód szerint eladni, letűnt idők követévé válsz a vállalkozásoddal együtt, ami így szenvedésre van ítélve.

Ha csak vársz a vevőkre, de nem teszel értük semmit, garantált a bukás. Számtalan vállalkozó vak reménnyel hisz abban, hogy a jövő hónapban majd többen megismerik és többen fognak tőle vásárolni, de ebben az új világban a csodákban bízni már kevés.

Ezért most mutatok egy marketinges fogást, amellyel végre érdeklődő tömeget vonzhatsz.

Figyelj, az érdeklődőknek első körben sosem akarunk eladni. Ez most biztos furán hangzik, de ez lesz az egyik legfontosabb lépése a marketingtervednek. Ma már ahhoz, hogy megszerezz egy vevőt, komplett stratégiára van szükséged, de ettől nem kell megijedni. Mielőtt mutatnék egy példát, kezdjük egy kis elmélettel!

Senki sem válik azonnal vevővé a vállalkozásodban. Az ismerkedést veled először mindenki passzív, hideg érdeklődőként kezdi, ami azt jelenti, hogy a témád különösebben nem érdekli, ezért kevés figyelmet szentel neki és a vállalkozásodnak is. Itt az lesz a dolgod, hogy felrázd ezeket a passzív érdeklődőket, s elérd náluk, hogy rád figyeljenek, letöltsék egy ingyenes anyagodat vagy elolvassák egy cikkedet.

Ezen a szinten lépsz velük először kapcsolatba. Ezután jön a langyos, érdeklődő szakasz, ahol már információra éhezik a vevőjelölt. Már érdekli a témád és kíváncsi arra, hogyan tudja megoldani a problémáját. Itt már kezd megismerni és kezd eléggé megbízni benned ahhoz, hogy kipróbálja a vállalkozásod és akár egy kisebb összegben vásároljon tőled.

Az utolsó szakasz pedig a cselekvő, forró érdeklődő. Ez a személy már szakértőként fogadott el és megérett a vásárlásra. Egyre többet olvasott és kutakodott a témád iránt, ezáltal egyre jobban is ért hozzá. Az ár ezen a szinten már nem szempont.

Ezernyi vevőd akkor lesz, ha a leendő vásárlód már a passzív, vagy az érdeklődő fázisban megtalál téged. Persze minden ember más, van akinél 1 nap alatt lezajlik ez a folyamat és van olyan is, akinél hónapokig elhúzódik. Ezt rengeteg tényező befolyásolja. A legtöbbször nem is tudatosodik bennünk, hogy minden vásárláskor lezongorázzuk ezt a procedúrát, azonban vállalkozóként hatalmas hiba lenne ezt figyelmen kívül hagyni.

Az új vevők megszerzésére úgy kell tekintened, mint egy pókerpartira. A világ legjobb pókerjátékosai stratégiák mentén játszanak, kisebb nagyobb lépéseken keresztül nyerik el az ellenfelek zsetonjait. Nem szerencsére alapoznak, hanem tudásra. Jól tudják, nem az határozza meg őket, hogy milyen kártyákat kaptak az élettől, hanem az, hogy mihez kezdenek ezekkel a kártyákkal.

Ezt a stratégiai gondolkodásmódot kell neked is elsajátítani. Több lépésen kell végigvezetni az érdeklődőt, hogy később tőled vásároljon. Nem lehet már akkor all in-t mondani, amikor éppen csak leültél az asztalhoz, és még a lapodat sem láttad.

Pedig sok cégvezető minden nap ezt teszi. Képzeld el, hogy rád mosolygott az élet, és tudtál venni magadnak egy új Maserati-t. Beleülsz, már irtózatosan szeretnél menni vele egy kört, de valami gond van. Nem indul be. Hamarosan kiderül, nincsen benne benzin. Ez esetben hiába van a legújabb szupersport autód, nem tudod kiélvezni.

Ezzel a példával arra akartam rámutatni, hiába van egy jó ötleted, ha nem tudod megtölteni a vállalkozásodat új érdeklődőkkel és vevőkkel, előbb vagy utóbb ki fogsz
fogyni a “benzinből” – azaz a pénzből – és akkor csődbe fogsz menni. Ezen a ponton véreznek el a legtöbben. Azért a benzines példát választottam, hogy megértsd, mennyire éltető eleme ez a marketingednek.

Ha rendszeresen vannak új vevőid, akkor a cégedben egy csapásra felpezsdül az élet. Elkezdenek csörögni a telefonok, folyamatosan érkeznek az új megrendelő e-mailek, mindeközben foglalkozni kell a csomagolással és az ügyfélszolgálattal is.

Mit meg nem adnál ezért az érzésért, igaz?

Belül pedig végre megnyugodhatnál, hogy hála az égnek, végre elindultál egy jó úton, amivel képes leszel egy biztos alapot adni a cégednek, és előkészítheted a hosszú távú, folyamatos fejlődést.

Ebből adódik, hogy milyen fontos ezt legelőször rendbe tenni minden vállalkozásnál, és kitalálni,
miképpen működhetne ez borzasztóan jól.

Most sorra vesszük azokat a feladatokat, amik ezt lehetővé teszik. Először érdeklődőket kell találnod, de ahogy már arról írtam, egy érdeklődőnek esze ágában sincs vásárolni. Még csak nézelődik és informálódik, ha itt nyomulsz, és csak azt erőlteted, hogy VEDD MEG, akkor még
jobban eltaszítod magadtól és tuti, hogy nem fog tőled semmit se vásárolni.

Miért nem vásárolnak? Mi változott meg?

Azt hiszem, erre Te is tudod a választ. Az a reklám-össztűz, ami minden egyes nap ér minket, ellenállóvá tett minket a hirdetésekkel szemben. Sőt, gyakran már észre sem vesszük őket. Naponta több száz reklámüzenettel találkozunk. Ha mindegyikre odafigyelnénk és mindenkitől vásárolnánk, sem időnk, sem pénzünk nem maradna semmi másra.

Azonban gondjaink mindig vannak, és ezeket meg akarjuk oldani minél hamarabb. Nem a cuccodat kell reklámozni, hanem a csalidat. Nem a vásárlásra kell rávenni az érdeklődőt, hanem a következő lépést kell eladnod neki. Tudom, ez macerásabb, sokkal könnyebb azt mondani, hogy itt a cuccom, vedd meg, de ez ma már átlagon aluli eredményeket hoz.

Ahogy már fentebb említettem, a vevőszerzés egy komplett koreográfiává vált. Végig kell járnod minden egyes lépést! Ki kell dolgoznod azt, hogy érdeklődőből hogyan fogsz vásárlót faragni!
Ahhoz, hogy ezeket a lépéseket a vállalkozásodban is be tudd vezetni, meg kell tudnod ragadni az emberek figyelmét, fel kell keltened az érdeklődésüket.

Ezt egy olyan reklámmal fogjuk elérni, ami nem a vásárlásra akar rávenni, hanem az érdeklődőnek egy konkrét, nyomasztó problémájára kínál egy ingyenesen megszerezhető megoldást.

Ezt úgy hívjuk, hogy marketing csali. Ezzel elérjük, hogy azonnal megugorjon azoknak a száma, akik hajlandóak megtenni az első lépést feléd.

Szerinted melyik reklám működik jobban?

Itt egy tipikus hirdetés:
Hirdetés

Itt pedig a magazinunkat reklámozó hirdetés:

Marketingstart magazin
A kasszarobbantó marketing titka az, hogy a leendő vevőnek nem azonnal a terméked vagy szolgáltatásod akarod eladni, hanem csak a következő lépést, ehhez pedig szükséged lesz minimum 1 csalira.

Csalizás – Nem csak horgászoknak!

Amikor elmész horgászni, mi az első és legfontosabb dolog, amit sosem hagysz ki? Az, hogy odacsalogasd az ott úszkáló, éhes halakat. Neked is egy ilyen csalira lesz szükséged. Azt már megbeszéltük, hogy első körben az emberek sosem akarnak vásárolni, csak nézelődnek és informálódnak, hogy később (szerintük) helyes döntést tudjanak hozni.

Ezeket az embereket hiába ostromlod az áraiddal, nem fogja érdekelni őket, azonban a vásárlásnak ebben a fázisában a hasznos tartalmakra harapnak.

Példa: Egy masszőrnél jó marketing csali lehet egy ingyenes testápolási nap. Amikor a
szalonjába látogatóknak megvizsgálja a fájó testrészeit teljesen ingyen. Ha már ott vagy és megállapítják, hogy baj van a derekaddal, szerinted hol fogsz időpontot foglalni? Persze, hogy náluk, nem akarsz ezzel időt vesztegetni.

Az érdeklődést önmagában felkelteni nem elég. A célunk a marketing csalival az, hogy a médiákból, amik drágák, egy sokkal olcsóbb és bármikor elérhető csatornába tereljük az érdeklődőket. Ugyanakkor célunk az is, hogy függetlenedjünk a médiáktól és a magunk urai legyünk. Így nem fogunk senki szeszélyeitől függeni.

Ősidők óta tanítják azt, hogy az érdeklődők adatait kötelességed begyűjteni, mégis a mai napig oly kevesen “művelik” ezt hatékonyan.

Milyen a jó marketing csali? 

• Rávilágít, vagy megoldást kínál a tökéletes ügyfél egy konkrét problémájára, esetenként nyomasztóbbá teszi azt.

• A végén tartalmaz egy olyan ajánlatot, ami azonnali válaszadást vált ki.
• Rövid, könnyen feldolgozható.

• Leesik az álla annak, akinek ingyen odaadod ezt, mert annyira hasznos és nagy az értéke.

• Kiépíti, előmelegíti a vásárlás következő szakaszát.

• Szorosan kapcsolódik a vállalkozásod népszerű (fő)termékeihez.

• Erősen specifikus, csak egy adott témára koncentrál.

Nem lehet minden csalira ráhúzni a felsorolás összes elemét, de igyekezzünk minél többet
belecsempészni!

Milyen csalik vannak? 

Megannyi féle csali létezik, töménytelen felhasználási móddal.
Most sorra vesszük a legelterjedtebbeket és leghatásosabbakat. A példákat saját vállalkozásomból vettem vagy a hétköznapi életből ragadtam ki, amikkel naponta találkozom.

1. KUPON:

Csali kuponForrás: //www.angolnyelvtanitas.hu/

Talán az egyik legrégebbi csalik közé tartozik a kupon, de még ma is jól működik, ha ügyesen használod. Letölthetővé teheted a honlapodon egy e-mail címért cserébe, vagy felkereshetsz partnereket, akikkel kuponokat cseréltek és egymás vevőinek osztogatjátok, ezzel a módszerrel mindketten új vevőkre tehettek szert.

2. HÍRLEVÉL:

 

HírlevélForrás: //www.bbtv.hu/

Minden egyes reggel tele van az e-mail fiókunk új, még olvasatlan üzenetekkel, ezért hírlevélre ma már nem igazán szoktunk feliratkozni. KIVÉVE, ha zseniális, magas színvonalú tartalmat kapunk benne. Az egyik legfontosabb eleme lesz a szakértői státuszod felépítésének egy jól megírt, hétről hétre kiküldött hírlevél.

3. SABLONOK, MINTÁK:

Forrás: //www.smartinsights.com/

A legtöbb esetben sem időnk, sem energiánk nincs ahhoz, hogy mindent a saját kezünkkel, kínszenvedve, csináljunk meg. Szeretjük a készre szerelt dolgokat. Ezért sablonokat és mintákat kínálni roppant célszerű.
A letöltőnek időt takarítasz meg vele, és az az érzése lesz, hogy egy e-mail címért cserébe jó üzletet kötött.

4. AJÁNDÉK:

AjándékForrás: //www.digitalmarketer.com

Ez egy külföldi példa, de annyira egyszerű, hogy ezt te is simán meg tudod csinálni. A honlapon megjelenik egy felugró ablak, ami azt ígéri, megtanít arra, hogyan azonosítsd be az ideális ügyfeledet. Természetesen, egy e-mail címért cserébe.

5. INGYENES SZOFTVER, TERMÉKMINTA VAGY PRÓBAIDŐSZAK:

PróbaidőszakForrás: //www.hotjar.com/

Mi lehetne jobb csali annál, minthogy az érdeklődő kipróbálhatja, megkóstolhatja a termékedet? A képen egy népszerű szoftvert látsz, amit azonnal kipróbálhatsz anélkül, hogy egy fillért is fizetnél érte. Így vesznek
rá, hogy először kipróbáld, majd a plusz funkciókért megvásárold.

Régen, amikor még a MarketingSTART még nem létezett, segítettem egy ismerősömnek a terméke értékesítésében. Ő szalámit forgalmazott. Rendkívül egyszerű módon, tömegével szereztem neki új vevőket azzal, hogy az értékesíteni kívánt szalámit gusztusosan feltálaltam az érdeklődőknek egy szép fatálon. Kenyérrel, paradicsommal és paprikával. Miután megnyertem a szemüket, megkóstoltattam velük a szalámikat. Mindent én álltam, öröm volt nézni, hogy a kóstolás végén mennyi megrendelés született.

Forrás://adespresso.com/

Azoknál, akik nem tudnak azonnal dönteni egy vásárlással kapcsolatban, jól működhet egy ingyenes próbaidőszak. Mi vinne közelebb egy érdeklődőt a vásárláshoz, mint az, hogy kipróbálhatja az árucikkedet?
Ezen a képen az AdEspresso főoldalát látod, ahol 14 napig ingyenesen kipróbálhatod a szoftverjüket.

6. RENDEZVÉNY:

Én imádom a rendezvényeket, mert ez egy zseniális eszköz arra, hogy építsd
a személyes márkádat, és hogy bebizonyítsd az embereknek, valóban értesz ahhoz, amit csinálsz. Gondolj bele egy rendezvényen nem 1 potenciális vevővel találkozol, hanem egy egész tucattal vagy akár több százzal. Megsokszorozhatod az eredményeidet, és egy teljesen új kapcsolati szintre léphetsz a követőiddel, vevőiddel.

 

7. CSEKKLISTA:

Egy csekklistát nagyon könnyű összedobni és még könnyebb használni. Nem igényel túl sok időt az elkészítése, de ettől függetlenül az érdeklődőknek egy hasznos információmorzsát nyújt, amiért szinte biztos, hogy megadják az elérhetőségüket.

 

8. E-BOOK:

Az e-book is a régi csalik táborát népesíti. Kicsit megkopott az évek során, de ha tanítani akarod az ügyfeleidet, egy jól megírt e-book aranyat érhet. Akár fel is turbózhatod az e-bookodat. Tudod hogyan? Nyomtasd ki, és úgy add oda a leendő ügyfeleidnek.

9. INGYENES KISZÁLLÍTÁS:

Vásárló és érdeklődő között óriási különbség van. Egy ingyenes kiszállítás sok embert átlökhet az érdeklődő szakaszból a vásárló szakaszba. Teszteltük, és az emberek ezt jobban szerették, mint az árengedményt. Még hogy csak az ár számít…

10. JÁTÉK:

Mi emberek imádunk játszani és imádjuk próbára tenni magunkat. Keressük az olyan lehetőségeket, amikor nyerészkedhetünk, anélkül, hogy valamiért meg kéne dolgoznunk. Miért ne használnád ezt ki egy játékkal?

 

11. ÁRAKCIÓ:

Az árakciótól mindenkit „eltanácsolok”, mert a vállalkozók nem tudják jól használni. Néha van helye a marketing eszköztáradban, ha
stratégiai okkal árakciózol. Például: Szeretnél piacot növelni, vagy rá
szeretnéd venni a hezitáló érdeklődőket, hogy végre vásároljanak, de bánj vele csínján, mint a sóval!

+1 BLOGCIKK+REMARKETING:

Vannak olyan felhasználók, akik egyre tudatosabbá váltak az e-mail címükkel kapcsolatban. Nem szívesen adják meg cégek számára még tartalomért cserébe sem. De van erre egy megoldás, amit úgy hívnak, hogy remarketing. A remarketing lehetővé teszi, hogy hirdetéseket jeleníts meg olyan embereknek, akik már meglátogatták a webhelyedet. Értelemszerűen sokan elolvassák a blog cikked, mert érdekli őket a témád, de aztán bezárják az oldalad. Itt jön képbe a remarketing, amivel képes leszel a blog olvasóidat személyre szabott ajánlatokkal elérni.

Még fel tudnék sorolni alighanem egy tucat csali típust, de nem lenne értelme. Feleslegesen növelném a cikk terjedelmét és tudom, hogy neked kezdésnek ennyi is bőven elég.

Mi az előnye annak, ha van minimum 1 csalid?

• Napról napra, hónapról hónapra egyre több érdeklődő fog megkeresni, akik nyitottak a témád iránt.

• A potenciális vevőd nem éli meg nyomulásnak, mivel először te adsz neki valamit.

• Egy csalira sokkal könnyebben mond bárki igent, mint egy vásárlásra.

• Kiemeled a tömegből azokat, akiket érdekelsz annyira, hogy hajlandók egy
lépést tenni feléd.

• Építed a listádat. (Erről még lesz szó bővebben.)

• Folyamatos kommunikációt tesz lehetővé alacsony költségen.

Hol és hogyan reklámozd a csalid? 

Kezdetben kezd a Facebookal, kísérletezz néhány újsághirdetéssel, akár rendezvénnyel. Később vizsgáld meg, hogy honnan milyen minőségű és mennyinségű érdeklődők jöttek.

NE FELEDD, EGY REKLÁM NEM REKLÁM!
Ha csak pár megjelenést vásárolsz, az nem fog minőségi változást hozni a vállalkozásod életében. Ne kapkodj ide-oda! Ha elkötelezted magad egy reklámhely mellett, ragaszkodj hozzá, tanuld meg kihozni belőle a lehető legtöbbet és miután lesz pénzed, próbálj ki még egyet, aztán még egyet!

Így egyre nagyobb tölcséren keresztül kezdenek majd beömleni az érdeklődők a cégedhez.

Milyen adatokat kérj el az ingyenes anyagért cserébe? 

Kötelező: E-mail cím
Haladó: E-mail, telefonszám
Profi: E-mail, telefonszám, postai cím

FIGYELEM! Az adatvédelmi szabályokra mindig figyelj oda! Erről most nem írok részletesen, mert ez évről évre változhat. Ha nem találsz releváns személyt, aki segíteni tudna, kérdezz meg engem, és ajánlok valakit!

Mennyit lennél hajlandó fizetni egy érdeklődőért? 

Sok ügyfelem készségesen fizet 150-200, vagy akár 500Ft-ot is egy-egy e-mail címért, de hozzáteszem, ez erősen iparág-függő.

Az villant be az agyadba, hát megőrültek ezek? Hát mi ebben a biznisz? A legtöbb cégvezető az első alkalommal akarja a legtöbbet kaszálni az új vásárlóján, aztán elkezdi keresni a következő „friss húst”. Ha elkezdesz aktívan marketingezni, rájössz, hogy a pénz nem az új vevőkben van, hanem a régiekben.

Ne csak 1 vásárlásban gondolkodj! Képzeld el, majd számold ki, egy jó ügyfél mennyi pénzt költhet el nálad a következő néhány évben! A nagy pénz abban van, hogy azok a vevők, akik már egyszer téged választottak,
visszajárnak hozzád újra meg újra, méghozzá örömmel.

Lehet, hogy az a 200 forint, amit kifizetsz egy érdeklődőért, lenyes az első alkalommal a profitodból, de ha ez a vevőd a következő jó pár év során tőled fog vásárolni, bőségesen meg fogja érni az a 200 forintos befektetés.

Az idő múlásával majd egyre ügyesebb marketinges leszel és egyre olcsóbban tudsz majd csali-igénylőket szerezni.

Muszáj a csalinak ingyenesnek lennie? 

Igen, a csalid legyen ingyenes. Hamarosan lesz szó arról, hogy az ingyenes csali után hogyan tudsz majd ezeknek az érdeklődőknek eladni. Most legyen elég annyi, a csalit add ingyen, mert így a lehető legtöbb ember kerül be a marketing gépezetedbe!

Ha tetszett ez az anyag, akkor a többit is imádni fogod! Nézd meg a blogunkat! Ha szeretnél még több ilyen anyagot olvasni, akkor jelezd ezt nekünk egy megosztással. Köszönjük! 🙂 

 

 

 

Facebook

Tetszett a bejegyzés? Ezt is nézd meg:

Avatar

Vélemény, hozzászólás?

Új marketingmagazin, amivel ambiciózus vállalkozók százai jutnak versenyelőnyhöz!

Töltsd le ingyen!