Az utóbbi napokban az új koronavírus miatt kialakult válsághelyzettel van tele a média. Ebben a helyzetben nem én fogom innen a számítógépem előtt ülve megjósolni, hogy hány hónapig fog eltartani vagy azt, hogy mennyire jelentős negatív gazdasági következményei lesznek, de lesznek!
 
 
Azonban az utóbbi években már a válság szaga benne volt a levegőben, csak éppen azt nem tudtuk, hogy milyen formában fog elérni minket. Emiatt rengeteget olvastam a témában és szeretnék 3 tippet adni, hogy az elkövetkező recesszióra jobban fel tudj készülni, mert igen ez is el fog jönni.
 
 

Értékeld a helyzeted és gondold át a marketinged!

 
 
Az elmúlt 10 évben szárnyalt a gazdaság. Az embereknek sok pénzük van/volt, amit el akarnak költeni. Emiatt könnyű volt egy-egy ötletet sikerre vinni. Így könnyen hittük azt, hogy ez most már mindig így lesz, ennek következtében sokan erőn felül növekedtek, fejlesztettek.
 
 
Mi lett ennek az eredménye? Az utóbbi napokban komplett iparágak álltak földbe és óriási megpróbáltatások elé néznek a következő hónapokban.
 
 
Véleményem szerint ezeket az időket azok tudják átvészelni, akik az utóbbi 10 évben szorgos hangyaként viselkedtek. Lassan, megfontoltan haladtak a céljaik felé és apránként építkeztek.
 
 
Ahogy tartja a mondás: „Cash is a king!” A készpénz a király. Egy vállalkozás sem aggódik most, aki gondolt arra, hogy nem biztos, hogy mindig ilyen jól fog menni és minimum 6 hónapnyi működési költséget félre tett.
 
 
Ha nálad ez sajnos nem így van, akkor felül kell vizsgálnod a jelenlegi helyzeted és a marketinged. Gyűjtsd össze azokat a változásokat, amelyek az utóbbi napokban az iparágadat érintették, ezután a célközönséged jelenlegi problémáit. Ebből kapni fogsz egy képet a piacodról, amiből akár egy új üzleti modellt is kitalálhatsz, ha kreatív vagy.
 
 
Példának okáért vegyünk egy éttermet alapul. A vírus nagy hatással van most a turizmus és vendéglátás minden területére. Az emberek nem járhatnak közösségbe, nem tarthatnak rendezvényeket, akik tudnak otthon maradnak.
 
 

Mit tehet ilyen esetben egy kreatív étteremtulajdonos?

 
 
Azonnal felülvizsgálja üzleti folyamatait és újszerű megoldást talál ki a helyzetre. Ennek okán bevezet egy új szolgáltatást, melynek lényeg, hogy házhoz szállítja az ételt a megfelelő óvintézkedéseket betartva. Ezzel folyamatos bevételt teremt, amivel valamilyen szinten mérsékeli problémáit.
 
 
 
 

2. Hitelt csak ésszel vegyél fel!

 
 
 
Tudom, hogy egy hitel egy vállalkozás életében más szerepet tölt be, mint egy magánemberében, de arra akkor is figyelni kell, hogy mekkora számodra a megfelelő összeg. Általános jó tanács, hogy számodra a megfelelő hitel az, aminek a havi törlesztőjének a háromszorosát is gond nélkül tudod fizetni huzamosabb ideig.
 
 
Hiszen, ha nem így van, akkor nagyon hamar bevételkényszerben találod magad. Amitól egy negatív örvénybe kerülsz, amiben csak kapkodsz a levegőért.
 
 
 

3. Legyél produktív paranoiás!

 
 
 
Erről a fogalomról Jim Collins Tudatosan Kiváló című könyvében olvastam. Ez azt jelenti, hogy folyamatosan állj készen arra, hogy valami mindig balul fog elsülni.
 
 
Ez szembe megy korunk népszerű attitűdjével, hogy gondolkodj pozitívan és az univerzum majd megoldja a problémáidat. Vállalkozóként a felelősség és az irányítás is a tiéd. Feltételezed mindig a legjobbat, de fel kell készülnöd a legrosszabbra!
 
 
Folyamatosan az alábbi kérdéseket tedd fel magadnak:
 
 
Mi van ha…?
Mi romolhat el?
Hogyan oldom meg?
 
 
Tudom, hogy ez a poszt nem nagy segítség azoknak, akik az utóbbi napokban a földbe álltak, de nekik most speciális segítségre van szükségük. Írd meg nekem, hogy mi okozza számodra a legnagyobb kihívást ebben az időszakban és én igyekszem neked segíteni.
 
 
 
Személyes jótanács:
 
 
Nem kell pánikolni a vírus miatt. Tarts be az előírásokat: igyekezz minél kevesebb emberrel találkozni, moss sokszor kezet. Így bízzunk benne, hogy megfékezzük a járvány dinamikus terjedését, ami segít minket abban, minél hamarabb visszaálljon minden a normál kerékvágásba.
 
 
Talán te nem vagy ennek a járványnak a célkeresztjében, de mindannyiunknak vannak szülei is nagyszülei, gyenge immunrendszerű szerettei, akikre vigyáznunk kell!

Készítsd el a  marketingterved
tananyagunk segítségével