Hívás most!E-mailt írok!

Konkurenciaelemzés, azaz tanulj mások hibáiból

Beismerni a hibáinkat egy csodálatos emberi tulajdonság, azonban üzletileg az igazán kifizetődő az, ha el sem követed azokat. A konkurenciaelemzés nem csak a rossz döntések elkerülésében segíthet, de egyfajta marketingstratégia is, mely lépéselőnybe hozhat a versenytársakkal szemben.

Még ha úgy is gondolod, hogy üzleti ötleteddel, termékeddel, szolgáltatásoddal egyeduralkodó vagy a piacon, akkor sem dőlhetsz hátra kényelmesen. Ha valamit jól csinálsz, előbb-utóbb meg fognak jelenni a versenytársak, és teret fognak követelni maguknak. Erre pedig jó, ha idejekorán felkészülsz.

Szánj időt a konkurenciád elemzésére

Melyek azok a stratégiák, amik működnek? Mire érdemes forrást biztosítani, milyen beruházásokat, fejlesztéseket érdemes eszközölni? Ezekre a kérdésekre jórészt csak az idő adhat választ, de mindenképp előnybe kerülhetsz, ha megvizsgálod, hogy versenytársaidnál mi működik és mi az, amibe kár pénz és energiát invesztálnod.

Mielőtt tehát belevágnál egy üzleti ötlet megvalósításába, elemezd, hogy a konkurenciád miként kezeli azt. Tudd meg, hogy min dolgoznak épp a versenytársaid, és javíts rajtuk!

Épp egy szolgáltatás bevezetését tervezik? Gondold át, te hogyan tudnád azt megfelelőbben nyújtan. Nagyszabású közösségi marketingbe kezdtek? Vizsgáld meg a követőik reakcióit. Iratkozz fel hírlevelükre, így első kézből értesülhetsz a terveikről, stratégiájukról, bevezetendő termékükről.

Figyelj oda a konkurenciád vásárlóinak értékeléseire, visszajelzéseire, hozzászólásaira. Lepontoztak egy terméket vagy szolgáltatást? Miért? Mi nem tetszett a megrendelőknek? Lassú az ügyfélszolgálat? Nincs e-mailben ügyintézés? Ezek mind-mind olyan információk, melyeket összegyűjtve felépíthetsz egy ügyfélorientált marketing stratégiát.

De nézzünk egy gyakorlati példát: Tegyük fel, hogy egy pizzériát üzemeltetsz, és a konkurenciád Facebook oldalán azt olvasod, a vásárlók nehezményezik, hogy nincs választható feltét. Vedd észre, hogy ez egy piaci rés, amit te kiszolgálhatsz, ezáltal átcsábíthatod magadhoz a versenytársad vásárlóit. Indíts kampányt, mely arra irányul, hogy a te éttermedben fontosak a vásárlók igényei, ezért nálad választható feltéttel is kapható pizza.

A konkurenciaelemzés során a vezérlőelved mindig ez legyen: Én hogyan csinálhatnám jobban. Ne felejtsd el, hogy neked már nem kell elkövetned azokat a hibákat, amiket a versenytársaik megtettek helyetted.

Facebook

Tetszett a bejegyzés? Ezt is nézd meg:

Avatar

Vélemény, hozzászólás?

Új marketingmagazin, amivel ambiciózus vállalkozók százai jutnak versenyelőnyhöz!

Töltsd le ingyen!