Nem elég az adatkezelési botrány, Mark Zuckerbergnek amiatt is főhet a feje, hogy az amerikaiak közel negyede törölte telefonjáról a Facebook alkalmazást. A gondokat csak tovább tetézi, hogy kialakulóban van egy új trend a közösségi oldalon, ami marketing szempontból némi aggodalomra adhat okot.


Nagyon úgy tűnik, hogy a felhasználók a Facebook hírfolyam helyett inkább választják a privát csatornákat – így a Messengert és a WhatsAppot – a cikkek, hírek, bejegyzések megosztására. Az elemzők szerint havonta több milliárd üzenet cserél gazdát a fenti platformokon, ami elkeserítő a hirdetők számára.


A megmérhetetlen sötét közösség


A jelenség ugyan nem új keletű, de kétségbeejtő méreteket csak mostanában kezdett ölteni. Miért okoz gondot a szakmai berkekben dark social (sötét közösség) néven emlegetett csoport? Egyrészt mert a személyes üzenetekben történő megosztást kizárólag a címzett látja. Másrészt pedig a megosztási statisztikák teljes mértékben rejtve maradnak a hirdetők elöl.

A Facebook lépéskényszerbe került


A marketingesek számára óriási kérdőjel, hogy miként alakul a közösségi oldal új hirdetési kínálata az egyre terjedő trend tükrében. Annyi bizonyos, hogy az újítások máshogy fognak működni, mint az eddig megszokott hírfolyam orientált ajánlatok. Talán a valóságtól elrugaszkodott gondolat lenne azt feltételezni, hogy Zuckerberg közösségi oldala előtt a jövőben nyitott könyv lesz a felhasználói privát üzenet.


Valószínűleg valami olyan megoldás képzelhető el, mint amit az Instagramnál, illetve a YouTube-nál láthatunk, azaz a csatornán folyamatosan fel-felbukkanó hirdetésekre számíthatunk. (Más kérdés, hogy az ilyen típusú, kissé tolakodó hirdetések sokak szemét szúrják.)

Az már most érzékelhető, hogy a minőségi tartalom elengedhetetlen előfeltétele a forgalomgenerálásnak. Várhatóan ennek az értéke a jövőben még tovább emelkedik, érdekes, minőségi, figyelemfelkeltő tartalmakkal kell a felhasználókat az olvasásra, a weboldalon töltött idő növelésére, illetve a közösségi megosztásokra sarkallni.


A válasz tehát a közösségi megosztásokért folyó egyre kiélezettebb versenyben az értékes tartalom létrehozásában rejlik. Ami felhasználói szempontból is kifizetődő, nem mellékesen pedig az internetes keresőmotorok is előrébb pozicionálják a frissülő, értéket adó weboldalakat.

Készítsd el a  marketingterved
tananyagunk segítségével