Hívás most!E-mailt írok!

Instagram Kánaán

Csökkenő elérések, egyre drágább hirdetések. Azt hiszem, ez az 5 szó jellemzi leginkább a Facebookot. Ideje körülnézni, hogy mi lehet a következő platform, ami kiegészítheti vagy lecserélheti egy napon a kékóriást.

Nem azt akarom mondani, hogy a Facebook kora leáldozott. Ma is aranybánya azon cégek számára, akik tudatos stratégia mentén használják. Azonban egy új platformon olcsóbban érvényesülhetsz, kevesebb konkurenssel szemben.

Miért érdemes az Instagramra koncentrálni?

Gondolkodtál már valaha azon, hogy milyen király lehetett a Facebookon néhány évvel ezelőtt minőségi kommunikációt folytatni és aktívan hirdetni? Ekkor még magas elérések, olcsóbb hirdetések és alig néhány ügyesen marketingező konkurens jellemezték e platformot.

Pont, mint ma az Instagramot. Magyarországon az Instagramnak 800.000 férfi és 940.000 női felhasználója van. Ez a szám várhatóan évről évre dinamikusan nőni fog. További előny, hogy az emberek 58%-a személyesebbnek tartja a Facebooknál.

A felhasználók időt töltenek ezen az „új” platformon, évről évre egyre többen használják és jellemzően a jómódú réteg teszi ezt. Ezek elég erős indokok ahhoz, hogy elkezdj itt kommunikálni még a konkurenseid előtt.

Kiknek érdemes használni?

Az Instagram nem minden vállalkozás álomplatformja, mert jellemzően a fiatalabb korosztály használja.

Összegyűjtöttem az 5 legnépesebb korosztályú báizst:

13-17 évesek: 150.000 felhasználó
18-24 évesek: 590.000 felhasználó
25-34 évesek: 490.000 felhasználó
45-54 évesek: 150.000 felhasználó
Forrás: //www.crane.hu/itt-a-magyar-instagram-korkep-3-0

Annak érdemes ezt a platformot használni, akinek a célközönsége a fiatal, ambiciózus csajok és pasik. Érdemes direkt Instagramra készített hirdetéseket indítani és kitapasztalni, hogy milyen célzás, milyen korosztály és milyen érdeklődési körök működnek jól.

Ez nem azt jelenti, hogy nem kísérleteznék a 45-54 éves célközönséggel is. Sosem tudhatod. Hasraütésszerűen nem lehet megmondani egy ötletről, hogy jó vagy rossz. Tesztelni kell.

Kövess minket Instagramon is:
//www.instagram.com/herczeghjanos

Regisztrálni pofonegyszerű!

A regisztráció folyamatáról nem értekeznék bővebben, hiszen nagyon egyszerű. Csak le kell töltened az alkalmazást a telefonodra. Meg kell adnod az e-mail címed, a teljes neved és választanod kell egy felhasználó nevet. Ezután pedig fel kell töltened egy fényképet, de ehhez a cikk végén úgy is találsz egy csekklistát.

Gépen keresztül itt tudsz regisztrálni: //www.instagram.com/accounts/emailsignup

Inkább arról írnék, végezz kutatást arra nézve, hogy fent vannak-e már a konkurenseid! Ha igen, akkor vizsgáld meg, hogyan kommunikálnak! Lásd meg a gyengeségeiket, igyekezz minél inkább különbözni tőlük. Lesd el a jól működő posztjaikat – ne másold le, inkább szabd a saját stratégiádhoz!

Nézz meg az iparágadhoz kapcsolódó külföldi oldalakat. Ebből is sokat tanulhatsz. Keress rá hastag (#) kifejezésekre. Gyűjtsd össze, neked melyeket kell majd használni. Később tervezd meg tudatosan a következő 10-20 posztod! Ezzel eléred, hogy sokkal könnyebbé váljon a posztolás folyamata.

Válts üzleti profilra!

Ahhoz, hogy minél több plusz információt elérj és mélyebben beleláss az analitikába, át kell váltanod üzleti profilra. Ez sem nehéz feladat. Kattints a beállításokra, majd arra, hogy „switch to business profile”.

Így nyomon tudod követni, hogy hányan nézték meg az adatlapod, melyek a legnépszerűbb posztjaid, mikor a legaktívabb a célközönséged, milyen arányban férfiak és nők, honnan érkeztek a legtöbben egy adott posztra, és ez csak néhány eleme annak az analitikának, amihez hozzáférést kapsz.

Ne akarj cégként kommunikálni!

Néhány kutatásból kiderült, hogy a direkt reklámot nem szeretik az emberek az „Instán”. (Nos, ez meglep még valakit?) Ez azt jelenti, hogy itt is a minőségi, említésre méltó tartalomra kell koncentrálni.

A lényeg, hogy ne csak unalmas a szolgáltatásaiddal kapcsolatos szakkifejezések tömkelegével ellátott posztokat ossz meg. Az alapszabály: cégként, unalmasan kommunikálni tilos! Többek között ezért is döntöttem úgy, hogy a személyes profilomat alakítom át üzleti profillá. A társadalom nem a cégekhez, hanem személyekhez kötődik. Szerintem ez sokkal emberközelibb kommunikációt eredményez. Később írni fogok róla, hogy ez mennyire működik.

Az Instagram világa eltorzult. Ezen a felületen mindenki gazdag és szép. A legszebb, legjobban beállított, érdekes helyen készült képeket osztják meg az emberek.

Gyárts hasznos tartalmakat, ossz meg a mindennapjaid mozzanataiból néhányat. Lehet az épp egy szép műszempilla, amivel boldogabbá tetted az ügyfeled, de lehet egy aznap olvasott törvény, melyet ismeretközlés céljából osztasz meg a követőiddel, vagy akár egy csodás hely, melyet épp a szabadságod idején örökítettél meg.

Segítség gyanánt felsorolok párat a legfelkapottabb témák közül: a barátaink, érdekes pillanatok, érdekes helyek, városok, gasztronómia, tájak, egészség.

Csekklista a tökéletes üzleti profilért:

 

  1. Tisztán látod, hogy mi a célod az Instagrammal? Milyen szerepe lesz a marketingedben?
    Posztolgatni nem elég, sőt ma már jól posztolni sem. Tisztán kell látnod, hogy hol csatlakozik be az Instagram a marketinggépezetedbe, csak ezután válhat hasznos felületté számodra. Lehet, hogy neked nem elsődleges célod, hogy ezen a felületen keresztül adj el, sokkal inkább közvetítő szerepet játszik, forgalmat terel a honlapodra vagy építi a márkád. Kinek mi, ezt a célok és stratégia váltogatja.
  1. Tudod ki a célközönséged és hogy hogyan fogod őket elérni?
    Meg kell ismerned a célközönséged, hogy számukra vonzó tartalmakat tudj készíteni. Ez pepecselős folyamat, de kihagyhatatlan eleme a marketingednek, mert hiába jók a tartalmaid, ha nem érdekli a leendő vevőidet. Ugyanakkor gondolnod kell arra is, hogyan fogod terjeszteni a posztjaidat. Lehetőséged van megosztani a Facebook oldaladon, csoportodban. Elláthatod hastegekkel a képeidet. A storyban érdeklődést felkeltve kiteheted, hogy egy új poszt található az oldaladon. A (#) hastegnél fontos, hogy a témádban legtöbbet használtat, legfelkapotabbat próbáld választani. A későbbiekben alakíthatsz egy sajátot is. Általában 5-6-nál ne legyen több. Ha nem értékesítesz külföldre, akkor igyekezz kizárni a külföldi hastegeket, mert az csak az eredményeidet torzítja.
  2. Jól meg van írva a BIO-d szövege?
    A látogató az adatlapodra érkezve először a BIO-ddal találkozik. Ez a 150 karakternyi szöveget jelenti és egy elhelyezhető linket. Itt azonnal választ kell adnod arra a kérdésre, hogy: Ki vagy te? Mit csinálsz? Miért éri meg követni?
  3. Elhelyezted a webhelycímed a BIO-dban?
    Ne felejtsd el a webhelyed címét kitenni a BIO-dba! Sok értékes látogatót szerezhetsz általa.
  4. A BIO-dban található linkek fel vannak paraméterezve?
    Az Instagramot, akkor fogod tudni tényszerűen megítélni, ha pontosan látod, hogy mennyi forgalmat generál. Erre neked is lehetőséged van, csupán annyit kell tenned, hogy fel URL paraméterezed a linked/linkeidet. Ezzel eléred, hogy a Google Analyticsben tisztán lásd hány látogató érkezett Instagramon keresztül.

  5. Feltöltöttél már egy ütős profilképet az Instádra?
    Ha céges márkát építesz, akkor arra figyelj, hogy a logód kis méretben is jól megkülönböztethető és látható legyen. Ha személyes márkát építesz, akkor pedig törekedj egy menő profilképre, ami érdekes és kattintásmágnes.
  6. Használsz történeteket? Fixálod őket a profilodban?
    Hagyományos esetben, csak 24 óráig elérhetőek a story funkcióba feltöltött képek és videók. Azonban a történetek nem csak 24 órán keresztül bővítik a tartalomgépezeted. Az Insta új funkciója a Stories Highlights lehetővé teszi, hogy az eddigiekkel ellentétben a történetek nem tűnnek el nyom nélkül 24 óra után. Stories Highlights a profilodon jelenik meg egy új szekcióban, a bemutatkozás alatt. Bármit kitehetsz ide, ami fontos neked, és korábban megjelent egy Stories posztban.

    A profilodra érkezőnek azonnal lehetősége van jobban megismerni téged. Külön-külön elnevezheted és csoportosíthatod ezeket a „pillanatokat”. Használd bátran!

  7. Elhelyeztél kapcsolatfelvételi lehetőségeket? E-mail cím, telefonszám?
    Ne nehezítsd meg annak a dolgát, aki fel akarja venni veled a kapcsolatot. Add meg a profibeállításaidnál, milyen e-mail címen esetleg telefonszámon vehetik fel veled az érdeklődők a kapcsolatot.
  1. Elemzed az eredményeid? Próbálsz javítani rajtuk?
    Ha csak nem változik minden a kezeid alatt arannyá, igyekezned kell minél többet tapsztalnod, hogyan kell jó posztokat, story-kat készíteni. Hogyan tudod hatékonyan beépíteni a vállalkozásod stratégiájába. Ehhez azonban az kell, hogy folyamatosan tesztelj, tapasztalj és elemezz.

Sok idő, míg ilyen hasznos tartalmakat készítünk a számodra, hiszen mások ezért az információért pénzt kérnek. Ha szeretnéd, hogy a jövőben is tudjunk neked készíteni ilyen hasznos anyagokat, akkor dobj rá egy megosztást! Köszönjük. 😊

Facebook

Tetszett a bejegyzés? Ezt is nézd meg:

Avatar

Vélemény, hozzászólás?

Új marketingmagazin, amivel ambiciózus vállalkozók százai jutnak versenyelőnyhöz!

Töltsd le ingyen!