Hívás most!E-mailt írok!

Így tervezd meg a közösségi média marketinged

A szociális oldalak használatával hatékony marketingeszköz van a kezedben. Ám nem elég időről-időre posztolni valamit a Facebookra, megosztani egy fotót az Instagramon. A sikerhez jól átgondolt és tervezett stratégia kell.

Mi szükséges a hatékony szociális marketinghez?

A legalapvetőbb feladat, ami tényleg csak a jéghegy csúcsa:

  • napi történések közzététele,
  • a közösség tagjaival történő kommunikáció,
  • az üzenetek azonnali megválaszolása.

Számos kezdő vállalkozásnak fejtörést okoz, hogy nem találja a hangsúlyt a közösségével, illetve nem boldogul a szociális oldalakkal. Ilyen esetben megfelelő opció lehet egy ügynökség segítségét kérni, akik képesek meghatározni, hogy mely csatornák a legjobbak a közösséged számára, mikor, milyen gyakorisággal, és milyen típusú bejegyzéseket érdemes közzétenned.

Tervezz előre

A hatékonyság kulcsa a tervezés. Ezzel nem csak a buktatókat, nehézségeket láthatod előre, de időt és energiát is spórolhatsz a vállalkozásod számára. Határozd meg, hogy mely napokon teszel közzé szöveges tartalmakat, mely napokon kép és videó tartalmakat.

Ha ezzel kész vagy, akkor nagy vonalakban tervezd meg ezek tartalmát. Nem probléma, ha a terved időközben változik, hiszen reagálhatsz aktuális eseményekre, amiket nem láthatsz előre. A lényeg az, hogy ne hagyd magára a közösséged. Azt egyrészt a követőid, másrészt a közösségi média algoritmusai sem szeretik. (A Facebookon minél kisebb az aktivitás, annál kevesebb követő számára kerül megmutatásra egy-egy közzététel.)

Vélhetően eleinte ez akár néhány órát is igénybe fog venni, de hosszú távon mindenképp kifizetődő a közösségi marketinged tervezésére szánt idő. Inkább ossz meg egy jól kigondolt tartalmat, mintsem egy utolsó pillanatban jött ötletet, ami magában hordozza a hibalehetőséget. A statisztikák ugyanis azt mutatják, hogy jobban teljesítenek azok a közzétett tartalmak, ami mögött tudatos marketing áll, mint a sebtében jött, első blikkre jó ötletnek tűnő megosztások.

Végezetül pedig egy marketing trükk: Használd újra a tartalmadat! Azokat a posztjaidat, amik kiemelkedően teljesítettek a közösséged előtt, kis idő elteltével oszd meg újra. Azért ne ess túlzásba – jóból is megárt a sok – de más-más felvezető szöveggel kétszer-háromszor nyugodt szívvel ismét közkinccsé teheted a jól teljesítő posztjaidat.

Facebook

Tetszett a bejegyzés? Ezt is nézd meg:

Avatar

Vélemény, hozzászólás?

Új marketingmagazin, amivel ambiciózus vállalkozók százai jutnak versenyelőnyhöz!

Töltsd le ingyen!