Hívás most!E-mailt írok!

Így szokj rá a marketingre 4 faék egyszerű lépésben

„A szokás a környezetből nő ki. Abból, hogy ugyanazt mindig ugyanúgy tesszük – abból, hogy ugyanazokat a gondolatokat gondoljuk újra meg újra. És miután kialakult, olyan, akár a cement, melyet, ha megszilárdult, nehéz feltörni.” Napóleon Hill.

A szokások töltik ki a napunk nagy részét. Ha végiggondolod, ugyanazokat a rutin műveleteket hajtjuk végre minden egyes nap. Reggel felébredsz, letusolsz, iszol egy kávét, fogat mosol, és elindulsz pénzt csinálni. Talán észre sem veszed, de ezek berögzült cselekvések.

Ebben a cikkben ahhoz akarok segítséget nyújtani, hogy rájöjj, hogyan tudod ilyen napi rutin feladattá alakítani a marketinget. Túl gyakran nincs a cégvezetőknek ideje arra, hogy megtanuljanak pénzt teremteni, márpedig ezt senki nem engedheti meg magának.

  1. Kezdd az elején!

Amikor belecsapsz a marketingbe, nem szabad rögtön túlvállalnod magad! Ezt a hibát számtalanszor láttam már vállalkozóknál. Ne akard egy nap alatt újjávarázsolni a céged, mert nem lehet! Ha túl sok feladatot veszel a nyakadba, akkor azok mázsás súlyként nehezednek rád rövid időn belül.

Amikor belecsöppensz a reklámok világába, még hiányos a tudásod. Sok összefüggést nem értesz, nem látod át a vevőszerzés teljes folyamtát. Összekeverheted a stratégiát és a taktikát. Téves alapokra építheted a vállalkozásod.

Ez azért van így, mert ha ma elolvasol egy reklámozásról szóló könyvet, könnyen azt érezheted, hogy vevőszerző szupererőd van és azonnali változást tudsz elérni nemcsak a saját vállalkozásodban, hanem a világon létező bármelyikben. Lehet, hogy a könyv szuper, de hidd el, hogy a tudásod még kevés ahhoz, hogy kontextusban lásd a dolgokat.

Ezért ebben az időszakban sosem szabad nagyösszegű fejlesztésekbe kezdeni, mert könnyen kiderülhet, hogy az egy téves irány. Ha mindenféleképpen padlógázzal akarsz elindulni ebben a fázisban, akkor érdemes profi szakemberek segítségét kérni.

Az elején mindig csak egy dologra koncentrálj, arral is csak rövid időre! Ezzel eléred, hogy szórakoztatónak és lehetőséggel telinek lásd a marketinget. Kicsi sikereket könnyű elérni.

Ezzel még nem leszel szupersztár marketinges, de pozitív érzéseket fogsz társítani hozzá, ami meg fogja hozni a kedved ahhoz, hogy később többet foglalkozz vele.

Ezen a ponton jó célok lehetnek a következők:

  • Minden nap olvass néhány rövid marketinges gondolatot könyvekből!
  • Határozz meg minden nap egy apró megvalósítandó feladatot, ami változást hozhat a vállalkozásodban!
  • Próbálj ki neked tetsző marketing trükköket, csak úgy, játékból!
  1. Emeld a napi dózist!

A marketing nem sprint, hanem egy maratoni szám. Amikor valaki profivá akar válni valamiben, akkor el kell köteleznie magát egy hosszútávú folyamatos fejlődés mellett. Én sem egy nap alatt váltam profi sportolóvá, hanem hosszú évek kemény munkájával. Minden egyes nap egy kicsivel jobbá akartam válni, mint amilyen tegnap voltam.

James Clear egy amerikai szerző és vállalkozó azzal foglalkozik, hogy hogyan élhetünk jobb életet. Nála olvastam először azt a gondolatot, hogy ha minden nap csak 1%-kal javítasz a teljesítményeden, akkor az év végére majdnem 38-szor jobb leszel, mint az év elején. (1.01X365) = 37.78)

A saját példám:

A pályám elején serdülő bajnokságban játszottam. Itt kezdtük el megtanulni, hogy az eredményekért meg kell dolgozni. Később már NB1 ifiben, aztán NB1 juniorban dobáltam a labdát. Aztán felnőtt csapatokban is szerepet kaptam. A tét és a napi dózis mindig nőtt. Kezdetben heti 3 edzésem volt, aztán már napi 3.

Lépésről lépésre haladtam előre minden, velem szembekerülő akadállyal megküzdve. Nem volt könnyű reggel 7 órakor futóedzésre járni, de egy ponton túl rutinná vált az egész.

Ezen a ponton jó célok lehetnek a következők:

  • Egyre több információt fogyasztasz a témában, lehetőleg minél több szerző tollából.
  • Lásd át az összképet! Vizsgáld meg: más sikeres vállalkozások hogyan szereznek új vevőket.
  • Igyekezz minél jobb eredményeket elérni marketingeszközök használatával!
  1. Tarts ki!

A legtöbben néhány hétig kampányszerűen marketingeznek és ha ebben az időszakban nem történik semmi, akkor abbahagyják. Ez pont olyan, mint a diétában a jojó-effektus. Így csak a felszínét kapargatod azoknak az eredményeknek, melyeket valójában elérhetnél.

Kitartás kell ahhoz, hogy a marketingezés szokás megszilárduljon az életedben. A European Journal of Social Psychology kutatása szerint egyszerűbb szokásokat 18-20 nap alatt fel lehet venni az életünk ritmusába, míg a bonyolultabb, időigényesebb szokások kialakítása akár 254 napig is eltarthat.

(Ez nem azt jelenti, hogy minden nap kell az adott új szokással foglalkozni. Az a fontos, hogy az új „rutint” folyamatosan ismételjük.)

Ahhoz, hogy penge legyél a marketingben napi 8-10 órát minimum kell tanulnod és gyakorolnod. Nincsenek gyorsan jött eredmények, csak kemény munka. Ezen a ponton az emberek jelentős része lemorzsolódik.

Ez az a pont, ahol már cégvezetőként kiszervezhetsz feladatokat egy ügynökségnek. Mire eddig a szintig eljutsz, már látni fogod a vevőszerzésed teljes folyamatát. Tisztában leszel azzal, hogy milyen lépésekre van szükség ahhoz, hogy új vevőket szerezz.  Ezen a szinten a közös munka sokkal egyszerűbbé és gyorsabbá válik.

Nem kell mindenkinek pro reklámszakembernek lennie. Lehet, hogy másra szeretnél az életedben időt és energiát fordítani, ami teljesen érthető.

  1. Legyél türelmes!

Ma bármiről is legyen szó, azt azonnal akarjuk. Képtelenek vagyunk várakozni. Az idő kerekét azonban nem lehet felgyorsítani. A tapasztalatszerzés nem megy egyik napról a másikra. Azt hiszem, ebben nekem is van hova fejlődnöm. Híresen türelmetlen vagyok. Nem szeretek várni, inkább a tettek mezejére lépek. Ez nem mindig bizonyul a legjobb megoldásnak. Sokszor jobban jár az, aki türelmes és szépen csendben teszi a dolgát.

Adj időt magadnak, hogy elérd a kitűzött céljaid! A kezdeti sikertelenségek el ne tántorítsanak! Ha könnyű lenne, akkor mindenki ezt csinálná. Válassz egy kényelmes tempót és válj minden nap egyre jobbá!

Facebook

Tetszett a bejegyzés? Ezt is nézd meg:

Avatar

Vélemény, hozzászólás?

Új marketingmagazin, amivel ambiciózus vállalkozók százai jutnak versenyelőnyhöz!

Töltsd le ingyen!