A bevonódás alapú ügyfélélettartam-út nem más, mint a modern marketinges stratégiája, ahol a korábbi módszerekkel szemben már nem “felülről” figyeli és irányítja a folyamatokat, csupán egy számként kezelve az ügyfelet, hanem ő is az ügyfél-élmény részesévé válik, “beleáll” a kliens nézőpontjába, ezzel egy minőségibb ügyfélkapcsolatra törekedve. 

 

Ennek a marketing szemléletnek a lényege, hogy a még ismeretlen idegenekből, akiket a leendő potenciális ügyfeleinknek tekintünk, ne csak sima vásárlókra vagy feliratkozókra, hanem “szuper-rajongókra” tegyünk szert.   Egyúttal pedig egy olyasfajta stratégia is, ami pontos, lépésről lépésre útmutatót nyújt ahhoz, hogy hogyan vonzzad be és tartsd meg, vagyis tartsd hosszútávon elkötelezve az ügyfeleidet.

 

Az ügyfélélettartam-út definíciója

Az ügyfélélettartam-út az a 8 lépésből álló folyamat, amin azok az emberek mennek keresztül, akik a márkáddal/termékeddel találkoznak, majd vásárlókká és potenciálisan rajongókká, törzsvásárlókká is válnak.

 

Na de itt jön a lényeg…

 

Ez egy olyan út, amit a vásárlóid nem egyedül járnak végig. Ha így tennének, nem tudnának végigjutni az összes lépésen vagy “eltévednének”, eltérülnének útközben, ami a márkák, termékek és szolgáltatások modern armadájában bizony elég könnyű, az ember csak kapkodja a fejét, kit is, mit is válasszon a végeláthatatlan kínálatból.

 

Éppen ezért van szükségünk egy ütős stratégiára, ami végigvezet mindenkit a 8 lépésen, nem hagyva, hogy eltérüljenek vagy összezavarodjanak, hanem egyre biztosítja őket a választott út helyességéről.

 

Első lépés: Tudjanak a létezésedről

Az első lépés teljesen magától értetődő. Ahhoz, hogy az emberek érdeklődjenek a terméked vagy szolgáltatásod iránt, először is tudniuk kell annak létezéséről.

 

Ennek a módja lehet hirdetés, blog bejegyzés, esemény, szóbeli ajánlás, közösségi média vagy bármi egyéb csatorna, amin keresztül, amit kínálsz, az megjelenik a célközönséged számára.

 

Ehhez olyan egyedi tartalomra lesz szükséges, ami megragadja a figyelmet és információt nyújt és/vagy hatást vált ki (pl. megdöbbent, szórakoztat, elgondolkodtat stb.).

 

Második lépés: Ragadtasd el a “közönséged”

  hogy ne eressze őket, amit láttak

 

Merriam – Webster az ügyfél elköteleződést, érzelem alapú bevonódásként vagy -elköteleződésként határozza meg. A lényege a kapcsolat, amit kiépítünk vagy épp elmélyítünk az ügyfeleinkkel.

 

A digitális marketingben, ez a rész már egyből az első interakció után következik, tehát már a márkáddal/termékeddel való első találkozástól kezdve kapcsolat épül, ami aztán végig kitart az egész ügyfél-élmény időtartam alatt. Ezt valahogy úgy képzeljük el, mint egy több csatornán zajló, folyamatos párbeszéded: blogon, online közösségben, e-mailben, ügyfélszolgálaton keresztül stb.

 

Harmadik Lépés: Iratkozzanak fel!

Ha valakinek tetszik, amit lát, amit kínálsz , vagyis az élmény, akkor elkezd bízni az élményt nyújtó “brandben”. Itt jön el az idő arra, hogy már megkérheted őket némi elkötelezettségre, vagyis hogy lehetséges hosszútávú érdeklődésüknek jelét is adják: a csatornádra vagy hírleveledre való feliratkozással vagy egy szimpla regisztrációval az érdeklődőid máris bizalmat helyeztek további tartalmaidba/termékeidbe/akcióidba is.

 

Te kínálsz valamit, ami iránt ők érdeklődnek, így hát regisztrálnak, hogy hozzáférhessenek, mindez pofonegyszerűen hangzik.

 

Csakhogy akad ezzel azért némi probléma. Mégpedig az, hogy manapság azért mindenki kicsit óvatos (természetesen érthető módon), ha az e-mail címük megadásáról van szó. Így valami igazán értékeset kell kínálnod, amiért cserébe nem bánják ezt az információt megosztani veled. Itt gondolj olyanokra, mint például egy webinar, ingyenes tréningek vagy termékminták, útmutatók.

 

Így megduplázódik a “te kínálsz valamit, ami iránt ők érdeklődnek, így hát regisztrálnak, hogy hozzáférhessenek” kijelentés érvényessége. Így már tényleg pofonegyszerű, így már mindenkinek megéri.

 

Negyedik Lépés: Vásárlóvá változtatás

Ha az ingyenes ajánlataink/ajándékaink valóban a értéket hordoznak az érdeklődőink számára (tehát mondjuk kérdéseket válaszolnak meg, egy problémára nyújtanak megoldást vagy bárm egyéb értéket nyújtanak díjmentesen), akkor ők már valószínűleg készen állnak arra, hogy további elköteleződést mutassanak a terméked irányába. Neked csupán meg kell mutatnod nekik, hogy hogyan is tehetik ezt meg. 

 

Ennek a leghatékonyabb módja pedig egy “belépő-ajánlat”, vagyis egy magas értéket képviselő, alacsony kockázattal járó ajánlat, ami már bennfentesebb ízelítőt nyújt abból, amire számíthatnak; de mindezt akciós áron, ami még nem jelent nekik túl nagy anyagi kockázatot megnézni közelebbről, miről is van szó.

 

Érdemes tisztáznunk, hogy a “belépő-ajánlat” nem arra lett kitalálva, hogy profitot termeljen neked, más funckiója lesz. Az a dolga, hogy feliratkozóból vagy regisztrált érdeklődőből, fizető vásárlót hozzon neked. A profit termelésre majd az “utunk” későbbi részében fókuszálunk majd. 

 

Lényeges, hogy ez a bevezető ajánlat valóban minimális anyagi áldozatot, vagyis kiadást jelentsen az érdeklődőnek, ezzel tudod bevonzani őket és meggyőzni arról, hogy milyen magas értékre milyen alkalmi áron tehetnek szert, ami bizalmat épít ki bennük a terméked/márkád/szolgátlatásod iránt a jövőre nézve.

Készíttesd el velünk weboldalad és válj láthatóvá az online világban

Ha szeretnél ízlésesen, mégis sikeresen megjelenni az interneten és híredet terjesztve minél több érdeklődőhöz eljutni, akkor a legjobb helyen jársz.

Több tucat weboldalt készítettünk már sikerrel.
Lesz a tiéd a következő? 

Ötödik lépés: Ébressz izgalmat a márkáddal!

Tudományosan is elismert tény: a vásárlás boldogsághormonokat szabadít fel. Egy új termék vagy szolgáltatás beszerzése dopamint szabadít fel, ami izgatottságot ébreszt – így lesz ez az ügyfélélettartam-út ötödik lépése.

 

De mégis hogyan? 

 

Nyújtsunk valami maradandót, emlékezeteset érdeklődőinknek.

 

Kínálj például egy, a termékedhez kapcsolódó bónusz tutorialt vagy nyereményjátékot, bármi ami extra élményt garantál és ezátlal várakozással tölti el őket.

 

Hatodik lépés: Egyszeri vásárlóból visszatérő vevő

Elértünk ahhoz a szakaszhoz, ahol már ismétlődő vásárlásokra és valódi profitra számíthatsz. A belépő ajánlaton túl az állandó ajánlataid már a profit-szerzésre is fókuszálnak – mivel ha vásárlóid elégedettek azzal, amit eddig kaptak, akkor újból és újból visszatérnek majd.

 

Ezek az állandó termékek már lehetnek eggyel magasabb kategóriái a belépő terméknek, nagyobb kiszerelésűek vagy komplexebb, több elemű csomag, esetleg haladóbb vagy luxusabb – a lényeg, hogy ez legyen „a valódi termék”, „a nagytesó”, amiért már tényleg megéri a valódi árat is kifizetni, de hozza is és lehetőleg szárnyalja túl az elvárásokat, amiket a „kistesója” generált.

 

Hetedik lépés: Tetszett? Ajánld tovább!

Jól ismert tény, hogy az elégedett vevő általában szívesen ajánlja tovább, amivel elégedett, de ezt nem mindenki teszi meg magától értetődően, bátorítás nélkül. Ha pedig maguktól teszik meg, az azt jelenti, hogy már egy elég erős elkötelezettséget alakítottak ki márkád iránt (ami természetesen az elégedettségből fakad.)

 

Az út ezen pontján nyuodtan kérd meg a vevőidet, hogy osszák meg pozitív élményeiket egy visszajelzés vagy egy közösségi média-bejegyzés formájában, ha eddig veled tartottak, akkor több mint valószínű, hogy szívesen teszik majd.

 

Nyolcadik lépés: Egy elégedett ügyfélből promóter? Naná!

Egészen az utolsó lépésig, az ügyfelek nem kaptak semmilyen szerepet a promócióidban, de mire eljuttok idáig, már ebben is kulcsszerepük lehet. Ha idáig veled maradtak  és továbbra is boldogak azzal, amit kaptak, akkor szinte biztosan mesélni fognak a márkádról. Mindegy, hogy ajánlatokat osztanak-e meg vagy csak a kollégáiknak mesélnek pozitív élményeikről, számodra mindegyik ugyanolyan értékes, hiszen egy valódi, elégdett vásárlónak mindig nagyobb bizalamt szavaznak az emberek, mint ismeretlen emberek véleményeinek vagy valós/nem-valós statisztikáknak.

 

Jutalmazhatod is őket jutalék vagy kupon formájában (ha pl. megosztják weboldalad vagy terméked linkjét), a lényeg, hogy valami pluszért cserébe még szívesebben küldenek neked új vásárlót, így egy tipikus win-win szituáció jön létre.

 

Hogyan segíts az ügyfeleknek az útjukon?

A digitális marketing egyik fő küldetése, hogy segítse az ügyfeleket gyorsabban végigjutni az úton, ezért érdemes az összes lépést betartani, különben út ide vagy oda, de úgy leginkább sehova nem vezet majd.

 

Olyan marketingtervre van szükséged, ami az ügyfélélettartam-út minden lépését számításba veszi, a lehető legoptimálisabb formában.

 

A biztos induláshoz vess még egy pillantást az „útitervre”! Találd meg a hiányosságokat! Majd próbáld összekötni a pontokat egy olyan módon, ami valóban vonzóvá teszi az emberek számára a lehetőséget, hogy a vásárlóid lehessenek.

Készíttesd el velünk weboldalad és válj láthatóvá az online világban

Ha szeretnél ízlésesen, mégis sikeresen megjelenni az interneten és híredet terjesztve minél több érdeklődőhöz eljutni, akkor a legjobb helyen jársz.

Több tucat weboldalt készítettünk már sikerrel.
Lesz a tiéd a következő?