Hívás most!E-mailt írok!

Hogyan kerestük meg a pénzt nyári ruháinkra kevesebb mint 3 nap alatt?

Hogyan kerestük meg a pénzt nyári ruháinkra kevesebb mint 3 nap alatt

Igen, jól olvastad. Kevesebb mint 3 nap alatt annyi vásárlót szereztünk, hogy fel tudtuk frissíteni a ruhatárunkat.

Hogyan csináltuk?

Gyere, és megmutatom részletesen egy esettanulmányon keresztül!

Amit tudnod kell:

Van egy mikro bizniszünk, a franciabulldogpolo.hu, melyben mindig kipróbálunk új marketingstratégiákat és ötleteket. Ezt azért is szeretjük csinálni, mert gyakran segítünk az elárvult francia bulldogokon, és mindig új tapasztalatokkal gazdagodunk. (A legtöbb esetben a profit egészét átutaljuk a NOÉ állatotthonnak.)

A legutolsó kampányunk karácsonykor volt, szóval adta magát, hogy már időszerű lenne csinálni egy újat. A téli raktárkészletünk nem ürült ki teljesen, így minél előbb ki akartuk szórni őket. Itthon csak foglalják a helyet, és a pénzünk is csak állt a termékekben. Megbeszéltük Lillával, a párommal, hogy a kampányon belül befolyó összeget pedig kivételesen magunkra költjük.

(Ha ügyesen marketingezel, akkor ilyen menő dolgokat is megtehetsz.)

Az alapötlet, csináljunk egy akciót!

Az árakció butít és nyomorba dönt, mert a vállalkozók nem tudják, hogyan kell használni. Mi 3 év alatt most először csináltunk akciót. Alapesetben 5.000 Ft + házhozszállítás nálunk egy póló, tehát nem olcsó. Azonban sok pólónk volt raktárkészleten, így arra jutottunk, hogy egy rövid, 3 napos kampányon belül kiszórjuk őket.

Azért döntöttünk ilyen rövid határidő mellett, mert nem akartuk, hogy halogassák a vásárlást az érdeklődők. Azt az érzést akartunk kelteni, hogy most vagy soha.

Így nézett ki a stratégia:

Marketingstratégia esettanulmány

Szavakban összefoglalva a célunk az volt, hogy hideg forgalmat tereljünka feliratkozó oldalunkra, ahol kérni lehetett e-mail értesítést az akció kezdetéről a hivatalos meghirdetés előtt. Akik feliratkoztak, azoknak megköszöntünk, és 2 nap múlva értesítettük is őket egy levéllel, melyben jeleztük nekik, hogy elindult az akció.

Ezután létrehoztam 4 célközönséget Facebook-hirdetésekhez:

– az első közönségbe azok kerültek, akik jártak a weboldalon az elmúlt 180 napban
– a másodikba, akik érdeklődnek a francia bulldogok iránt
– a harmadikba, akik érdeklődnek a bulldogok iránt
– a negyedikbe pedig azok, akik érdeklődnek a kutyák iránt

A 4 célközönségből 3 hidegforgalmat vitt a feliratkozó, majd a salesoldalra. A „hideg” ez esetben azt jelenti, hogy korábban az érdeklődő nem hallott rólad, nem volt közöttetek kapcsolat. Ez az értékesítés legnehezebb formája.

Lássuk az eredményeket:

 

Facebook-hirdetés esettanulmány 

Összesen 57 db vásárlónk lett. Az összbevételünk pedig 354.250 Ft lett. Facebook hirdetésekből összesen 51 db vásárlót szereztünk.

Érdekes, mert a folyamatunk eleje nem működött elég jól. Drága volt (100 Ft felett) megszerezni egy akcióértesítőre feliratkozót. Mi pedig csak pár száz forintot tudunk költeni egy vásárló megszerzésére, így azt leállítottam.

Íme a legsikeresebb hirdetés:

Sikeres hirdetés

 

Ez az egy hirdetés önmagában 26 pólót adott el. Ilyenkor mindig meg kell próbálni rájönni arra, hogy miért működhetett ilyen jól. Hiszen a sikeres kampányokból, hirdetésekből lehet a legtöbbet tanulni.

A francia bulldog gazdikról azt kell tudnod, hogy úgy kezelik a kutyájukat, mintha a kisbabájuk lenne. Egyszóval imádják őket. Így minden termék, amivel megmutathatják ezt az elköteleződést a világnak, számukra érdekes lehet. Nem számít sem a pénz, sem az észszerűség.

A hirdetésben igyekszünk rávilágítani arra, hogy mindjárt itt a tavasz, és úgy is vásárolnia kell néhány pólót. De ha már úgy is vesz, akkor legyen francia bulldogos.

A 40% kedvezmény is vonzó, hiszen úgy érzi az olvasó, ha most vásárol, akkor jól fog járni. Mindezt pedig egy rövid határidővel tesszük még ütősebbé. Konkrét hirdetéselemzéssel nem akarlak fárasztani, ezért elég csak a főbb irányvonalakat látnod, ami az összhang, „jóljárok” érzés, és a rövid határidő.

Megjegyzés: Amikor online értékesítesz egy terméket, akkor mindig oda kell figyelned arra, hogy nyereséges legyen a kampányod. Nem számít, hogy mekkora árbevételt csinálsz, mert az önmagában értéktelen. Csak az számít, hogy mennyi profitot tudsz az árbevételedből megtartani. Ha nincs nyereséged, akkor ingyen dolgozol vagy ráfizetéses lesz az akciód. Ezért a költségeiden mindig tartsd rajta a szemed, és lehetőség szerint folyamatosan próbáld optimalizálni!

Fejlesztési lehetőségek:

Amit sajnálok, hogy a kutyás célközönséget csak az akcióra való értesítésnél teszteltem, de nem szerepelt jól, ezért azt hamar lekapcsoltam. Lehet, érdemes lett volna kipróbálni a sales hirdetéseknél is, hiszen az egy jóval nagyobb célközönséget ért volna el, ami meg tudta volna sokszorozni az eladásainkat. A kérdés csak annyi, hogy milyen konverziós áron.

Ha egy nap ebből a vállalkozásból komoly összegeket akarunk kivenni, akkor az egész évet fel kell osztani események sorozatává. Szegmentálni kell üzeneteinket mind a kommunikációnkban, mind a hirdetésekben. Egy kicsi, háromszáz-négyszázezres célközönségről beszélünk, így néhány hónap után könnyen idegesítővé válhatnak a hirdetéseink követőink szemében. De ha a kommunikáció és a kampányok jól vannak szegmentálva, és kitűnő szekvenciával futnak, akkor valószínűleg működne a dolog. Érdemes lenne komolyabban ráfeküdni.

Mondok egy példát, hogy tisztázzam, miről is írok:

Ha a fent említett logikát követjük, akkor így nézne ki néhány kampányunk:

Február 4-én elindítunk egy kampányt Valentin-nap alkalmából, de csak férfiaknak hirdetünk. Egy olyan üzenettel, miszerint itt van egy ajándék, amit házhoz szállítunk, virággal küldünk egy gyönyörű idézettel szíved választottjának. Természetesen a kampány során kommunikáljuk az előnyöket, hogy ez az ajándék több okból is jó, például lenyűgözi a barátnőjét, időt és energiát spórol neki, mert nem kell küszködni a tökéletes ajándék megtalálásával. Ebben az esetben a csajokat kihagyjuk az egész kommunikációból. Az e-mail listánkon is igyekszünk szegmentálni az üzeneteket. Azt szeretnénk, hogy csak férfiak kapják meg az ehhez az akcióhoz tartozó e-maileket.

Később nőnap alkalmából viszont csak csajoknak hirdetünk, hogy lepjék meg magukat nőnap alkalmából. Így elérhetjük, hogy ne váljunk idegesítővé. Egy-egy mini célcsoport alig néhányszor találkozik konkrét vásárlási lehetőséggel, de akkor azt olyan vonzóvá tesszük, hogy úgy érzi, ezt nem hagyhatja ki.

Az utolsó fejlesztési lehetőség pedig az, hogy érdemes folyamatosan új termékeket fejleszteni vagy beszerezni, amin lehetőség szerint magas az árrés, hogy folyamatosan tudjunk hirdetni a Facebookon.

Aki már vett tőlünk egy pólót, ugyanolyat még egyszer nem fog. De egy nacit, sapkát vagy bögrét lehet. Azonban ez teher, hiszen minden egyes termék exponenciálisan emeli a költségeket. Minden méretből kell, hogy legyen raktáron, és több darab.

Konklúzió:

Korunkban könnyebb vállalkozást indítani, mint ezelőtt bármikor. Ha van egy ötleted, akkor szinte azonnal tesztelheted a valóságban, hogy mennyire működne. Ne keresd a kifogásokat, teszteld le az ötleted a való életben!

Ha szeretnél egy hasonló tervet, akkor ide kattints.
Ha jobban eladnád magad, akkor ezt nézd meg.
Ha ingyen olvasgatnál még a témában.

Ha hasznosnak találtad ezt a bejegyzést, akkor dobj rá egy megosztást. Köszi! 🙂

Facebook

Tetszett a bejegyzés? Ezt is nézd meg:

Avatar

Vélemény, hozzászólás?

Új marketingmagazin, amivel ambiciózus vállalkozók százai jutnak versenyelőnyhöz!

Töltsd le ingyen!