Hívás most!E-mailt írok!

Esettanulmány: Így adunk el üzleti angol könyveket

Marketing esettanulmány

Gyakori kérdés marketingben kezdő vállalkozásoknál, hogy hogyan növelje online eladásait. Ez a témakör pedig sok új kérdést vet fel:

  • Hogyan legyen hiteles a cég a vásárlók szemében?
  • Milyen marketingeszközökre koncentráljon, s mit hagyjon figyelmen kívül?
  • Mekkora anyagi ráfordításra van szükség, és milyen gyorsan lehet eredményeket elérni?

Ez a marketing esettanulmány segít megválaszolni a fent említett kérdéseket, és megmutatom benne, hogy mit érhetsz el 1-1,5 hónap alatt, ha a megfelelő feladatokra koncentrálsz.

Tavaly ősz közepén keresett meg Demkó Andrea egy közös ismerősünkön keresztül. Andi üzleti angollal foglalkozik, nem is akárhogyan. Együtt dolgozott nemcsak több tucat kis- és középvállalkozás vezetőjével, hanem számos multinacionális céggel is, többek között a Bosch, K&H, OBI, Sanofi, Jabil munkatársaival is, akik mind tőle kértek tanácsot az üzleti angoljuk javítása érdekében.

Üzleti angol? Igen!

Andi az üzleti angol igazi guruja. Írt 3 könyvet, és a segítségemet kérte, hogy el tudja adni online. Nem rendelkezett saját honlappal, se e-mail listával. A kommunikációs csatornái is hiányosak voltak. Két aggályom volt az együttműködéssel kapcsolatban. Az egyik, hogy a nyomda nem végzett valami szép munkát a könyvekkel. A másik pedig, hogy Andit a hideg kirázza az internettől.

Azonban belementem az együttműködésbe, mert úgy láttam, a könyv tartalma értékes. A nyomda munkája pedig átlagos volt. Tudtam, hogy nem lehet már egy félmilliós befektetést visszacsinálni, így a szakmai maximalizmusomból engedtem egy keveset. Andinak pedig a közös ismerősünk, Orosz András segített eligazodni az internet világában, így belevágtunk a közös munkába.

Tervezés nélkül semmi nem megy:

Ezért legelőször összeraktam egy faék egyszerű marketingtervet, amiből dolgozni tudtunk. Ebben a tervben meg volt határozva a célunk, hogy milyen stratégia mentén haladunk, és hogy hogyan fogunk vásárlókat szerezni. Szétosztottuk Andrissal a feladatokat, és munkához is láttunk.

(Ha kíváncsi vagy arra, hogyan készítünk marketingtervet, akkor nézd meg itt!)

A stratégia így nézett ki:

A képen az online futószalagunk vázát látod. Az idő szűke miatt lett ennyire egyszerű. Ennél már tényleg csak bonyolultabb salesfunnel megoldások vannak. Az egyszerűsége ellenére jól működött.

Andris bevállalta, hogy Divi sablonnal elkészíti a honlap vázát, foglalkozik a posztolással, és elkészíti a grafikákat, például a logót, a könyv mockupot, ilyesmit.

Én pedig hozzáláttam megírni az e-mailsorozatot, később a honlap szövegét, köztük a salesoldalét is. Megálmodtam a Facebook-hirdetéseket, és leidőzítettem őket.

Úgy egyeztünk meg, hogy október 20-án indul a kampány, és kevesebb, mint 1,5 hónapot fog futni. Évvégén számot vetünk, és az új évben kitaláljuk, hogyan tovább 2019-ben.

Most minden egyes lépést kicsit részletesebben átveszünk, hogy beláss a kulisszák mögé.

A közös munka egy kérdőív kitöltésével kezdődött

A kérdőívet azért kellett kitölteni, hogy meg tudjuk határozni a tökéletes ügyfelet, aki felé vonzóan szeretnénk kommunikálni akár a honlapunkon, akár a hirdetéseinkben. Hagyd csak ki ezt a lépést, és erőtlen, sikertelen lesz a következő kampányod.

Ha pontosan és jól körülírod ezeket az embereket külső és belső jellemzőik alapján, akkor egy óriási lépést teszel a siker felé. Ugyanakkor nem csak erre használjuk a kérdőívet. Tisztázzuk a célokat, megismerjük mélyebben a vállalkozást. Ezután még egy rövid telefonos konzultációt is tartottunk.

Facebook-hirdetés

A Facebook-hirdetés készítését jómagam nem szoktam túlbonyolítani. Van egy bevált 10 lépéses formulám és azt szoktam használni. Összesen 3 kampányt futtattunk 2-2 hirdetéssorozattal, melyekben mindegyikben két hirdetés volt. A jól működőket meghagytuk, a gyengén teljesítőket kikapcsoltuk.

Egy képernyőkép néhány hirdetéseredményünkről:

A teszt időszak után napi 1.000 Ft-nál nem is költöttünk többet hirdetésekre.

Megjegyzés: Ha nagyobb költségkeretet használsz, akkor érdemes az első néhány napban gyakran belépni és szemmel tartani a friss hirdetéseket, hogy egyes kampányoknál nehogy elszálljanak a költségek.

Előfordul, hogy néhány hét után kiég a kreatív, ekkor mindig frissíteni kell. Megmutathatod új célközönségnek, használhatsz új képet, esetleg szöveget cserélhetsz.

Ez a Facebook-hirdetés hozta a legtöbb feliratkozót:


Feliratkozó oldal:

A feliratkozó oldalt a legegyszerűbb sablon szerint készítettük el. Nem kell túlgondolni a dolgokat, hiszen ez is 50%-on konvertált. Az oldalon igyekeztünk minél inkább azonosítani a tökéletes ügyfelet, hiszen így csak valóban azok jelentkeztek, akik egy nap ideális vásárlóvá válhatnak.

A feliratkozó oldalt és az értékesítést is arra a gondolatra építettük fel, hogy az ambíciózus emberek számára megkerülhetetlen az üzleti angol alapos ismerete. Ha sikeres akarsz lenni, akkor jól kell beszélned az üzleti angolt, hiszen jobb pozíciót, jobb állást nyer az, aki jól beszéli. Ez az üzenet jól működött.

E-mail sorozat

Az e-mail sorozatra feliratkozók a tanfolyamban a következő 10 nap során megismerkedtek 10 gyakran előforduló üzleti szituációval. Ízelítőt kaptak hasznos kifejezésekből, elegáns szófordulatokból, és átvettük a leggyakrabban előforduló hibákat. (Igen, mindezt ingyen!)

Az e-mail sorozat nem ért véget 10 levéllel. Az utolsó két e-mailben bemutattuk a jelentkezőknek a belépőtermékünket, amit ellenállhatatlanná tettünk.

Belépőtermék:

 

A belépőtermék legfőbb ígérete az volt, hogy a könyv 80 oldalon keresztül végigvezet az üzleti élet 300 legfontosabb angol kifejezésén. Ezekben a kifejezésekben az a jó, hogy kész mondatokat kaptak a vásárlók, melyeket már másnap elkezdhettek használni.

Rámutattunk arra is, hogy a kiadvány kezdőknek éppúgy való, mint profiknak, akik csak finomítani szeretnék mondataikat.

A könyv ára 1.990 Ft volt. Ezt úgy tettük izgalmasabbá, hogy úgy tüntettük fel, mintha 1 Ft lenne a termék ára, és csupán a szállítási és kezelési költségért kell fizetni. Ezt a salesoldal legtetején egyértelművé is tettük. Nem a megtévesztés volt a cél, hanem a kreatív, újszerű árazás.

A salesoldal 24%-on konvertált. Ha 100 ember kikattintott erre az oldalra, akkor abból 24 meg is vásárolta azt.

Upsell

A megrendelő űrlap alján elhelyeztünk egy „pipálós” upsellt, ami egy kiegészítő PDF volt a könyv mellé azoknak, akik szerették volna rendbe tenni az angoljuk alapjait. Olyanokról olvashattak benne, mint például mikor milyen igeidőt használunk. Ha valaki kérte, akkor az 1490 Ft-os ára azonnal hozzáadódott a megrendelésének értékéhez.

(Ha nem tudod, mi az upsell, itt elolvashatod!)

Főtermék

A főtermékből csupán néhány darabot adtunk el, mivel ezek már magasabb értékű szolgáltatások és termékek voltak. Több idő, jobb kommunikáció és okos remarketing megoldások kellettek volna, hogy több eladást tudjunk belőle produkálni.

Tovább fejlesztési lehetőségek 

Még nem beszéltünk Andival arról, hogyan tervezi a jövő évet. Egy biztos, hogy óriási aranybányán ül. A kérdés az, hogy ki tudja-e használni. Hiszen már van egy kidolgozott sorozata, ami futószalagon szállítja a vevőket. A kérdés csupán annyi, hogy él-e a lehetőséggel. Felnézek rá, hiszen ügyesen próbál helyt állni egy olyan világban, melybe nem beleszületett, hanem belecsöppent.

Azonban nem szabad megelégedni ennyivel, és az energiáját sem szabad szétforgácsolni.  A jövőben el lehetne neki készíteni egy előfizetéses rendszert, ami üzleti angollal kapcsolatos lenne. Fejleszthetne új termékeket. Tovább erősíthetné az e-mail marketingjét. Például aki feliratkozott és nem vásárolt, annak elindulhatna egy másik automatizmus, ami egy másik terméket mutatna be. Vagy annak, aki már vásárolt, újfent elindulhatna egy automatizmus, mely konzultációt, magasabb áru termékeket, esetleg előfizetést adna el.

Vállalkozóként nem csak dolgoznunk kell a saját magunknak teremtett munkahelyen, hanem igyekezni kell stratégaként előre látni a következő lépéseket. 

A marketing esettanulmány itt végedért, de…

Néhány hónap alatt óriási változásokat lehet elérni, ha hajlandó vagy új dolgokat kipróbálni. Nem kell az elején túlbonyolítani mindent. Egy egyszerű rendszert kell működőképessé tenni, és abból építkezni tovább.

Kívánom, hogy mától kezdve eredményesebben tudj vevőket szerezni ezen cikk segítségével! Egy jó blog sok olvasóval működőképes. Ha úgy érzed, hasznos volt ez az anyag, akkor kérlek, dobj rá egy megosztást, hogy egyre jobb és jobb tartalmakat tudjunk publikálni a számodra!

Facebook

Tetszett a bejegyzés? Ezt is nézd meg:

Avatar

Vélemény, hozzászólás?

Új marketingmagazin, amivel ambiciózus vállalkozók százai jutnak versenyelőnyhöz!

Töltsd le ingyen!