Hívás most!E-mailt írok!

A minőségi tartalom a megoldás a közösségi értékesítés problémáira?

Mielőtt mélyebben elmerülnénk a témában, érdemes tisztázni, hogy mit is jelent egészen pontosan a címben olvasható fogalom.

Közösségi értékesítés alatt jelen esetben a szociális oldalakon elhelyezett termék promóciókat értjük. Ezek lehetnek direkt hirdetések, blogbejegyzésben vagy hozzászólásban elhelyezett reklámok, felhívások.

Néhány éve még nagyszerű eladási mutatókat lehetett produkálni egy virulens Facebook megosztással, azonban mára már kissé érzéketlenekké váltak erre a felhasználók.

Mi ennek az oka? Egyrészt Zuckerberg közösségi oldala erőteljesen visszavágta az eléréseket, másrészt a metódus többlépcsős, amin a felhasználók már jóeséllyel nem mennek végig.

Mi okozza a közösségi értékesítések hanyatlását?

A gond a többrétűség. Először is fontos az, hogy a szociális platformon elhelyezett reklám releváns, érdeklődő közönség előtt jelenjen meg. A nagy számok arányában ez egy többezer követővel rendelkező fiók esetében még csak-csak kivitelezhető, egy néhány fős rajongói táborral bíró induló vállalkozásnál azonban már kétséges.

Másodszor, ha meg is van a releváns elérés, még akkor is a felhasználók csak egy töredéke kattint a posztra, reklámra, linkre. Ez pedig még mindig nem vásárlás, csak annyi történt, hogy az érdeklődő a weboldaladra szörfölt. Ott még hezitál, kosárba teszi, majd kiveszi a terméket, vagy csak nemes egyszerűséggel továbbáll a honlapodról.


A probléma elsősorban a rengeteg közbeiktatott fázisban keresendő a vásárló és a tényleges vásárlás között: kattints ide, kattints oda, válassz innen, válassz onnan. Másrészt gondot okoz az a tény is, hogy az emberek a közösségi csatornákat nem elsősorban a vásárlás miatt keresik fel.

Neves marketingszakemberek figyelmesek lettek erre a problémára, és arra hívják fel a figyelmet, hogy az erőltetett, többfázisú cselekvésre való felszólítás helyett érdemes inkább bevonni a felhasználókat az értékesítésbe.

Hogyan teheted ezt meg?

Törekedj olyan bejegyzés létrehozására, mely hozzászólásokat, beszélgetéseket, interakciókat generál a posztod alatt. Ne ragaszkodj foggal-körömmel az azonnali értékesítéshez, inkább alakítsd ki a saját hangod a felhasználóid körében.

A statisztikák szerint ugyanis azok a bejegyzések, melyek szakértelmet és közvetlenséget sugároznak, sokkal nagyobb elérést produkálnak, és nem mellékesen az eladásokat is növelik.

Facebook

Tetszett a bejegyzés? Ezt is nézd meg:

Avatar

Vélemény, hozzászólás?

Új marketingmagazin, amivel ambiciózus vállalkozók százai jutnak versenyelőnyhöz!

Töltsd le ingyen!