Hívás most!E-mailt írok!

A marketing alapjai vállalkozóknak

a marketing alapjai

Ha már túl vagy azon, hogy etikus-e a marketing, akkor ideje, hogy megismerd a marketing alapjait.

A jó marketing sokkal többet ad a vállalkozásodnak, mint azt először gondolnád. Sőt továbbmegyek, a marketing nem a cégednek adja a legtöbbet, hanem Neked. Meggyőzlek 4 érvvel, hogy miért van ez így.

 

  1. A MARKETING KÉPES EGYSZEBB JÖVŐT BIZTOSÍTANI A SZÁMODRA.

Biztosan Te is álmodoztál már egy gyorsan növekvő cégről, ahol nem kell minden egyes nap halálra dolgoznod magad. Álmodoztál már egy olyan vállalkozásról, ami biztosítani tudja neked azt az életszínvonalat, amire már oly régóta vágysz. Ha ügyesen elsajátítod a marketing alapjait, akkor képes lehetsz ezt az álmod valóra váltani.

 

  1. A MARKETING ÉDES BOSSZÚT ÍGÉR.

Ugye rajtad is nevettek már? Mondták már neked, hogy az ötletedből úgysem lesz semmi? Mutasd meg a gyámoltalan kritikusoknak, hogy nincs igazuk! Ezzel kapcsolatban imádom Frank Sinatra mondatát: “A Siker a legjobb bosszú.” Törj előre, szerezz vevőket, tanulj meg új dolgokat, a kritikusaidat meg felejtsd el!

 

  1. MARKETING ÁLTAL BÚCSÚT MONDHATSZ AZ ÁRÉRZÉKENY VÁSÁRLÓKNAK ÉS AZ ÁRAKCIÓNAK.

A legtöbb kisvállalkozás már ettől az egy dologtól megkönnyebbülne és fellélegezne. Mindannyian tudjuk, hogy mennyi rossz vevőnk van, de nem tehetünk ellenük semmit, mivel örülünk, hogy nálunk költik el a pénzüket. A könyv végére örömmel fogod „kidobni” ezeket az ügyfeleket vagy átnevelni őket. Nem leszel rászorulva a “rossz” vevőkre.

 

  1. A MARKETING MAGABIZTOSSÁGOT AD.

Nem kell többé szégyenkezned, amikor legközelebb valaki megkérdezi, hogy hogyan megy a céged. Őszintén, ugye neked is okozott ez már kellemetlenséget? Legbelül érezted, hogy mindenki csak azt várja, lásd már be, hogy a csőd felé közeledsz. És akkor végre elláthatnak „jó tanácsokkal” és „okos gondolatokkal”.

Ha elkezdesz követni minket, akkor örömmel és büszkén mesélsz majd a vállalkozásodról bárki előtt. Ők fognak tőled tanácsot kérni, hogy ezt mégis hogyan csináltad.

 

MIÉRT ESIK NEHEZEDRE SAJÁT MAGAD NÉPSZERŰSÍTÉSE?

Mi magyar emberek rengeteg gátlást és félelmet cipelünk magunkkal. E gátlások és félelmek között az egyik a reklámozástól való rettegés. Hasonló párbeszéd zajlik a marketingben kezdő vállalkozók fejében:

 

“Mit gondolnak majd az emberek, ha reklámozni kezdek?”

“Nem fogom leégetni magam…”

“Ugyan már, úgyse működne!”

“Nem akarok feltűnősködni/nyomulni…!”

“Még azt hiszik, megszorultam és azért reklámozok…”

 

Szóval, innen indulunk el. Mindennek a tetejében az iskolában egy órán sem volt szó arról, hogyan kell vevőket szerezni. A tervgazdaság sem segítette elő a vállalkozókban élő marketingzseni kifejlődését. Nem csoda, hogy keveset tudunk a vevőszerzésről és reklámozásról. De ez egy hatalmas előny lehet a számodra, mivel ha megtanulsz egy kicsivel jobban marketingezni az átlagnál, a piac nagy részét megszerezheted a versenytársaid elől.

Ma mindenki csak a kifogásokat keresi. Elmondják, hogy mit miért nem lehet megcsinálni. Ez a könyv a hogyanokról fog szólni. Megmutatom, hogyan leszel képes annyi vevőt szerezni, amennyiről még álmodni sem mertél. Ideje a tettek mezejére lépned!

 

„Nem a körülményeim eredménye vagyok, hanem a döntéseimé.”

– Stephe R. Covey

 

 

MI A MAGYAR VALÓSÁG A VÁLLALKOZÓK KÖZÖTT?

 

A legtöbb kisvállalkozás régimódi módszerekre bízza a jövőjét, olyan módszerekre, amik ma már nem működnek. A legtöbb cég 10-20 éves technikákat, technológiákat használ. Nem haladnak a korral. Sajnos, a múltban élnek.

Kedvenc példám erre az, hogy hány pizzéria van még a mai napig, ahol minden egyes alkalommal az lassítja az alkalmazottakat, hogy a rendelést le kell jegyezniük egy

papírra. Pedig egy szoftver ezt könnyen és gyorsan helyettesíteni tudná. Mindez gyorsabb kiszolgálást és elégedettebb vásárlókat eredményezne.

Azonban egy ilyen szoftvert meg kell vásárolni, meg kell tanulni kezelni. Az újtól való félelem pedig elég ahhoz, hogy soha ne történjen változás hasonló cégek életében. A magyar vállalkozók menekülnek a hatásos és innovatív dolgoktól. Saját kezűleg akarnak mindent megcsinálni, ami nekik mind idő és pénz.

Büszkén, nagybetűvel írják ki, hogy: A pénztártól való távozás után reklamációt nem fogadunk el.

Ez nagyon amatőr, rövidlátó, szánalmas filozófia. Ha valaki nem mer garanciát adni, az azt jelenti, hogy gyenge minőségű terméket árul, olyat, amiben még ő sem hisz. Ez esetben mindig azt tanácsolom, hogy keressen egy jobb terméket, amit büszkén tud képviselni.

 

Tudod, mi kárhoztatja a legtöbb céget csak átlagos bevételre?

 

A szűklátókörűség, a befásultság. Az, hogy azt mondogatják maguknak, mi ezt már így csináljuk évek óta, és nem vagyunk hajlandóak változtatni ezen. A legtöbb vállalkozásban sokkal több van, mint amit éppen mutat magáról.

Ebben pedig a legrosszabb az a rengeteg csírájában elfojtott lehetőség, ami ott lenne bennük, ott lenne a cégükben, de nem tudják megmutatni a világnak. Csak azért, mert nem mernek változtatni. Görcsösen ragaszkodnak a sztenderd megoldásokhoz.

Nem mernek előlépni az arctalan tömegből és azt mondani, hogy én megpróbálok valami mást, mint a többiek. Lehet, hogy nem fog minden elsőre sikerülni, de belevágok, inkább, minthogy elbukjak anélkül, hogy elindultam volna.

Ez a bejegyzés nem arról szól, hogy adj minőségi terméket, szolgáltatást a vásárlóidnak, nem is arról, hogy ha véletlenül hibás terméket adtál el, cseréld ki vagy add vissza a vevőid pénzét. Ma már az üzleti életben ez alapkövetelmény.

 

MIÉRT SIKERTELEN MA ANNYI VÁLLALKOZÁS?

A legtöbb vállalkozás általában azért marad csak egy tucatvállalkozás, mert a cégvezetők többségével a marketinggel kapcsolatos dolgok és teendők csak úgy megtörténnek. Nem aktív részesei, inkább elszenvedői azoknak.

Neked, mint vezetőnek tudatos döntéseket kell hoznod mind a marketingeddel, mind a vállalkozásoddal kapcsolatban. És itt kezdődik el a zűrzavar, hiszen amikor valaki elindít egy vállalkozást, azt azért teszi, mert ért valamihez és inkább magának dolgozik, mint másnak. Jól fest, jól masszíroz, vagy szeret ruhákat árulni.

Ők jó szakemberek, de miután vállalkozóvá váltak, nem szabad a szakember státuszban megragadni. (1) (John Jantsch: Szigszalag-marketing, HVG Könyvek, 2010)

Innentől ő már nem csak egy festő, ő már nem csak egy ruhaárus. Az ő sikerét ezentúl abban mérik, hogy hány vevőt tud bevonzani, hányat tud ezekből a vevőkből megtartani, és hogy hányan lesznek ezekből a vevőkből visszatérő vásárlók, akár prémium áron.

Akaratán kívül felelőssé válik a vállalkozása marketingjéért.

Természetesen fontos, hogy jó szakember legyél és legyen egy jó ötlete a cégednek, de vállalkozóként már nem csak azért felelsz. Rád szakadnak a cégvezetői feladatok is, csak erről a legtöbben nem hajlandók tudomást venni. Ezért maradnak szakemberek alacsony fizetéssel.

Azon fog múlni a céged sikere, hogy milyen volumenben tudsz új érdeklődőket szerezni, ezektől az új érdeklődőktől hogyan éred el az első vásárlást, az első vásárlókból pedig hogyan tudsz visszatérő vásárlókat faragni, akik mindenkinek a cégedről beszélnek. Ennyi az egész.

Itt jön a cikk egy fontos megállapítása. Tök mindegy, hogy milyen üzletben utazol, neked kell felelned a céged marketingjéért! Hiszen ügyfelekkel találkozol, ügyfeleket szerzel, de ha nincsen a kezedben a megfelelő tudás, akkor a céged növekedését drámaian csökkented.

Át kell látnod a folyamatokat a vállalkozásodon belül! Csak te, mint cégvezető tudod megítélni egy kampányod sikerességét. Utat csak te választhatsz, ítéletet egy kampányod felett csak te mondhatsz. Ezért rettentő fontos, hogy a marketing tevékenységeiden mindig tartsd rajta a szemed és foglalkozz velük hetente legalább pár órát. Ezen múlik az, hogy a céged egy tejjel, mézzel folyó Kánaán lesz, vagy egy kiszáradt, elhagyatott sivatag.

De ha már úgyis marketingezned kell, miért ne csinálnád mindenkinél jobban?

Nulladik lépés: A marketing alapjai

 

A marketingre nincs egységes definíció. Mindenkinek mást jelent. Bonyolult, érthetetlen fogalmakat találunk az interneten és a tankönyvekben is, de ezek nem adják vissza azt, amit valójában jelent egy kis cég életében.

NEKÜNK EGY EGYSZERŰ PÉLDA KELL, AMIT KÖNNYEN MEGÉRTESZ. EZÉRT 4 LÉPÉSBEN DEFINIÁLJUK.

 

  1. Lépés: Olyan emberek megértése és felkutatása, akiknek szüksége van vagy szüksége lehet az árucikkedre.
  2. Lépés: El kell érned, hogy megragadd a figyelmüket és rá kell venned őket az első interakcióra.
  3. Lépés: A figyelő érdeklődőknek ki kell érdemelned a bizalmát az első vásárlás formájában.
  4. Lépés: A vásárlókból pedig visszatérő szupervevőket kell faragnod kampányokkal.

 

Egy kisvállalkozásnak a kezdeti időszakban csak ezekre a lépésekre kell koncentrálnia. Neki a marketing még a vevőszerzésről szól. Ebben a korszakban az új vevők tartják életben a vállalkozását.

El tudod képzelni, hogy milyen magasságokba emelheted a céged, ha ezt a 4 lépést jól csinálod?

Mielőtt rátérünk arra, hogyan ültesd át a gyakorlatba ezt a definíciót, egy utolsó gondolatot szeretnék veled megosztani.

 

Az árak rabságában – avagy ameddig nem „győzöd” le ezt az egy dolgot, a céged örök kicsinyességre van ítélve:

Mennyiszer hallottuk már azokat a kijelentéseket, hogy a vevőnek csak az ár számít? Őt nem érdekli, hogy honnan veszi, csak a legolcsóbbat akarja. Ez egy hiedelem, ami súlyos terhet ró megannyi kisvállalkozóra.

Azonban időnként vannak, akik kiállnak a sorból, és a szolgai beletörődés helyett azt mondják, hogy nekem elegem van ezekből a bugyuta szabályokból, és inkább csinálok egy említésre méltó vállalkozást.

Ilyenkor nagyon érdekes dolog történik: Az emberek felfigyelnek rád, és beszélni kezdenek rólad, ezek a dogmák az árral kapcsolatban pedig kettétörnek.

Hidd el, az árral kapcsolatos babona a te fejedben sokkal erősebb, mint a vásárlókéban!

Jorge Bucay Életmesék című könyvében olvastam ezt a sztorit, de nagyon megragadt bennem. Tudod, hogy a cirkuszban miért nem szakítja el az elefánt azt a vékony láncot, amire ki van kötve?

Az elefántot kicsi korában leláncolják egy olyan erős lánccal, amit egyszerűen képtelenség neki elszakítani, túl gyenge hozzá. Fiatal korában mégis minden egyes nap megpróbálja, rángatja és cibálja, de nincs elég ereje hozzá. Míg egy szörnyű nap ez a sorozatos kudarc elhiteti az elefánttal, hogy nem képes elszakítani azt a láncot, hiába is akarja.

Beletörődik és elfogadja a sorsát, hogy neki egy lánchoz kötve kell élnie. Felnőtt korában egyetlen mozdulattal képes lenne kiszabadítani magát, de nem gondolja magát elég erősnek, hogy sikerüljön neki.

Ilyenek vagyunk mi emberek is: Száz és száz béklyó tart minket fogva. Azt akarom elérni, hogy a blogunk, szolgáltatásaink, termékeink segítségével végére láncok nélkül, megtisztulva kezdd el a vállalkozásod fejlesztését.

Ha igaz lenne, amit ezek a fogadatlan prókátorok mondanak, miszerint mindenkinek csak az ár számít, akkor egyetlenegy vállalkozás sem lenne, aki drágább a többinél, akkor egyetlenegy tanácsadó sem lenne, aki prémium árakon értékesít.

Ha igaz lenne, amit mondanak, mindenki a legolcsóbb ruhát vásárolná, a legolcsóbb autót vezetné, a legolcsóbb ételt enné. Menj ki az utcára és jól nyisd ki a szemed!

Mindenkinek a legolcsóbb van mindenből? Ugye, hogy nem?

Kezdhetjük? Készen állsz, hogy felborítsuk a marketingről alkotott elképzeléseidet?

Akkor tekints meg valamelyik más anyagunkat is! Hajrá!
További olvasnivaló:

Így néz ki egy kiváló marketingterv
A legnépszerűbb marketing csali
Hogyan kerestük meg a pénzt nyári ruháinkra kevesebb, mint 3 nap alatt? 

Facebook

Tetszett a bejegyzés? Ezt is nézd meg:

Avatar

Vélemény, hozzászólás?

Új marketingmagazin, amivel ambiciózus vállalkozók százai jutnak versenyelőnyhöz!

Töltsd le ingyen!