A lead jelentése

A “lead” angol eredetű szó, magyar jelentése : vezet. A kifejezéssel leggyakrabban az újságírás és a marketing területén találkozhatunk. Míg az újságírásnál a lead egy olyan híranyagot, vagy újságcikket bevezető szöveget jelent, ami az olvasó érdeklődését  felkelti,  addig a marketing területén a lead a céged termékei vagy  szolgáltatásai után valamilyen formában érdeklődő személyt vagy céget takarja. A lead a marketing folyamat fontos tényezője.

Hogy lesz valakiből lead?

A lead az a személy, aki nem csak hallott a cégedről,  hanem érdeklődőként tevékenyen tesz is azért, hogy kommunikáció alakuljon ki köztetek: regisztrál a honlapodra, feliratkozik a hirleveleidre, letölt egy ingyenes anyagot, vagy kupont – és cserébe önként megadja néhány személyes elérhetőségét. 

 

Miért fontos a leadek minősítése?

 A marketingesek és az értékesítők munkájuk  során más szemszögből vizsgálják a leadeket. A leadek nem egyformán értékesek. A marketingesek célja a minél nagyobb számú lead generálás – minél több érdeklődő elérhetőségének a megszerzése, és nyomon követése a későbbi kapcsolatfelvétel érdekében. Az értékesitők viszont a leadek különböző szempontok szerinti minősítésével időt és energiát spórolnak meg, hiszen csak azokra az érdeklődőkre koncentrálnak (minősített leadek), akikből valóban ügyfél konvertálható.

 

Mi a lead generálás?

A lead generálás folyamata során egy teljesen idegen személyből különböző technikák segítségével érdeklődőt, leadet generálsz annak érdekében, hogy növelni tudd  az ügyfeleid számát, és ezzel a vállalkozásod sikerességét. A lead-generálás célja, hogy az érdeklődés felkeltésével a weboldaladra vonzd az embereket, az idegenből látogatót, a látogatóból minősített érdeklődőt – leadet –  majd vásárlót konvertálj úgy, hogy a látogató maga kezdeményezte a kapcsolatot. Ennek eszközei:

  • figyelemfelkeltő közösségi posztok, vagy e-mailek, fizetett hirdetések amelyek a weboldaladra irányítják át az olvasót
  • landing page – érkező oldal
  • űrlapok 
  • érdekes ajánlat – olyan tartalom (pl.: hirlevél), vagy érték (pl.:kupon), amiért cserébe a látogató személyes információkat ad meg magáról. 
  • call to action, CTA – egy kép, egy gomb vagy egy üzenet, ami cselekvésre kéri a látogatót. 

Látod, nem is olyan bonyolult a lead szó jelentése. 🙂