Hívás most!E-mailt írok!

A címsor írás művészete

Címsor

A címsor sokkal fontosabb eleme a szövegednek, mint ahogyan azt most gondolod. Ebben a cikkben megmutatom, hogy miért kéne sokkal több időt és energiát fektetned a megírásába.

A blogodon hiába a világbajnok tartalom, ha a címe unalmas, senki nem fogja elolvasni.

Az e-mailjeid megnyitási aránya csak attól a néhány szótól függ, amit a tárgysor mezőjébe írsz. Ha az nem elég jó, és nem ösztönözi arra a tárgysor olvasóját, hogy megnyissa a leveled, akkor cseszheted. Az üzeneted további tartalma – legyen akármilyen jó – senkihez nem fog eljutni.

A Facebook-hirdetésedre csak akkor fognak rákattintani, ha képes vagy felkelteni a hírfolyamban szörfözők figyelmét a vállalkozásod iránt. Neked se mindegy, hogy hány forintért szerzel meg egy olvasót vagy vásárlót.

A jó címsor gondoskodik a konverziódról. A jó címsor pénzt keres neked. A jó címsor segít alacsonyan tartani a konverziós költségeidet. Ha nem ismered a konverzió szót, akkor itt hamarosan megtalálod a marketingszótárunkat!

David Ogilvy azt mondta, hogy átlagosan 5x több ember olvassa el a címsorod, mint a törzsszöveged többi részét. Hozzátette azt is, hogy amikor megírod a hirdetésed címsorát, akkor az 1 dolláros költségvetésedből 80 centet már elköltöttél.

Tisztázzuk: mi a címsor ?

Tételezzük fel, hogy van egy film, amiben a szereplők bődületesen nagyot alakítanak. Egy remek történet-szálon fut a sztori, minden kritikus ámuldozik a film láttán. Azonban neked nincs időd, így amikor filmeket keresel, csak előzeteseket nézegetsz, és csak azt fogod megnézni a moziban, ami abban a rövid 1-2 perces trailerben megtetszik.

Sajnos, a már említett filmnek pocsék az előzetese. A legunalmasabb, legsemmitmondóbb jeleneteket vágták bele. Üres frázisokat puffogtatnak. Sótlan az egész. Amikor végignézted, arra gondoltál:

“Mi ebben a nagy szám? Ezt akkor sem nézem meg, ha fegyvert szegeznek a fejemhez!”

Logikátlannak tűnik, hogy egy film 100 millió dolláros költségvetéséhez egy béna trailer készüljön? Ugyanilyen logikátlan az is, ha a reklámod legfontosabb helyére a céged nevét, tevékenységeid felsorolását, vagy lerágott kliséket állítasz.

Az a tengernyi munkaóra és pénz, amit a cégedbe fektettél, odavész, mert rosszak a címsoraid. Pedig mind a kettőnek egyszerű célja van, felkelteni az érdeklődést és elérni, hogy kedvet kapjanak a folytatáshoz a nézők/olvasók.

Egy szexi előzetest kell összehoznod szavakból!

Ez a néhány szó fogja eldönteni, hogy az emberek elég lebilincselőnek fogják-e találni a reklámodat ahhoz, hogy a tömérdek napi teendőik között időt szakítsanak a reklámodra és végigolvassák azt. Legyen szó egy újsághirdetésről, szórólapról vagy egy Facebook posztról, az eredményét az fogja meghatározni, hogy mennyire leszel képes megragadni az olvasók figyelmét az első néhány sorban.

Rettentő kevés idő áll a rendelkezésedre – konkrétan néhány másodperc – , hogy egy vadidegennek felkeltsd a kíváncsiságát, ezért az első mondatodnak magával ragadónak lennie.

Tehát még egyszer: A címsornak a célja rávenni az olvasókat a hirdetés következő mondatának az elolvasására.

Nézzünk 3 különböző környezetben előforduló címsorpéldát:

David Ogilvy – Legendás Rolls-Royce hirdetése

Ez volt a leghosszabban és legsikeresebben futó Rolls-Roys hirdetés. (Konkrétan kiürítették a boltokat a vásárlók.) Ogilvy is úgy gondolta, hogy élete legjobb címsorát írta meg ebben a hirdetésben.

A történet érdekessége még az, hogy az együttműködést a reklámszakember szüntette meg, mert már nem volt elégedett a Rolls-Roys minőségével.

A címsor megírásához 3 hétig tanulmányozta az autó minden részletét. Végül 26 féle elképzelést vetett papírra. A vázlatokat megmutatta kollégáinak, más szakembereknek. A többség erre szavazott:

“At 60 miles an hour the loudest noise in the new Rolls-Royce comes from the electric clock”

Magyarul a címsor így hangzik: “Az új Rolls-Royce-ban 60 kilométeres sebességnél a leghangosabb zajforrás az elektromos óra.”

Ez egy olyan előny, amire első pillantásra senki nem jött volna rá. A címsort ezután még 607 szó követte, később a hirdetés bevonult a reklámtörténelembe. (Ha olvasnál a hatékony reklámok felépítéséről, itt megteheted!)

A történelemből utazzunk vissza a jelenbe! Nézzük meg, hogy fest ez a kérdés napjainkban!

Digital Marketer – Sikeres Facebook-hirdetése


A Digital Marketer, Amerika egyik legismertebb marketinggel foglalkozó vállalkozása. Az alapítója Ryan Deiss. Most ki fogjuk vesézni az egyik Facebookos-hirdetésük logikáját, hiszen jó példákból könnyű tanulni.

Fontos: a Facebook-hirdetéskészítés rejtelmeibe nem megyünk bele, csak megnézzük, hogyan vesz rá ez a hirdetés arra, hogy ki kattints a honlapjukra.

A kékóriáson megjelenő hirdetések két részéhez is tudnod kell címsort írni. Az egyik ilyen rész, amikor elkezdődik a bejegyzésed, a másik pedig a főcím. (Főcím: a nagyobb és vastagabb betűvel szedett elem.)

Hogy miért? Az indok nagyon egyszerű: Ha telefonról görgeted a hírfolyamot, akkor nem azonnal találkozol főcímmel – a nagyobb, vastagabb szedéssel – , csak később. Addig már valószínűleg el is olvastad a hirdetés néhány sorát.

Nézzük Ryan logikáját:

„E-mail marketing is our biggest source of revenue.
We call it The Machine! We’ve outlined our e-mail marketing process below so that you can create one, too:”

A bejegyzés egyik „címsora” így hangzik: Az e-mail marketing a legnagyobb bevételi forrásunk.

Mire épít az első mondat? Először is nyereségvágyra, majd megspékeli egy kis irigységgel. Hiszen, ha marketinggel foglalkozol, te is szeretnél ilyen eredményeket elérni. A reklám következő soraiban elmondja, hogy nevezték el:

„A Gépezet”, majd egy egyszerű folyamatot ígér, amit te is simán le tudsz másolni lépésről lépésre, amivel hatékonyabbá teheted az e-mail marketinged.

A kép:

A reklámnak legalább ilyen fontos eleme a kép is, ami ugyan megmutatja az egész folyamatot, de hiányos. Így kíváncsiságot kelt és arra sarkall, hogy többet akarj tudni erről a „Gépezetről”.

A főcím:

„Our e-mail marketing machine”

Próbálja belepréselni az elmédbe a legfontosabb üzenetet. Ha találkoztál ezzel a hirdetéssel, akkor valószínűleg ismered őket és tudod, mennyire sikeresek abban, amit csinálnak. Az érdeklődésed még tovább fokozódik. Ugyanakkor segít megérteni, hogy ha rákattintasz a hirdetésre, akkor a Digital Marketer e-mail marketing folyamatát ismerheted meg.

Elemezhetnénk tovább is, de próbáltam csak a „címsorokra” koncentrálni. Hiszem, ennyiből is megérted a lényeget. Az 1800 like-ból kiderül, mennyire betalált ez az üzenet.

Vajon akkor is ennyire sikeres lett volna ez a hirdetés, ha az írják bele, hogy: Több, mint e-mail marketing?

Na, ugye…

Franciabulldogpolo.hu – hírlevél

Van egy mikróvállalkozásunk, amit hobbiból üzemeltetünk. Ebben a vállalkozásban francia bulldogos pólókat árulunk. Egy-egy kampány keretén belül a profitunkat gyakran mentőalapítványoknak ajándékozzuk.

A következő tárgymezőt egy levelünkben küldtük ki: „Segíts az elárvult bucikon!”

A tárgymező az emberek segítőkészségére apellál. Felhívja az olvasók figyelmét arra, hogy léteznek még problémák a Földön. Vannak elárvult bucik, akiknek ha mi nem segítünk, senki nem fog.

Erős érzelmi töltete van a tárgymezőnek, ezért az e-mailt megkapók 53% meg is nyitotta a levelét, ami nem rossz eredmény. (Külön öröm, hogy 190 ember landolt a sales oldalunkon, ahol vásárolni lehetett pólókat jótékony célból.)


Ha nem lett volna ennyire erős üzenete a tárgysornak, az emberek nagy része nem nyitotta volna meg a levelem, és nem értesültek volna az ajánlatomról.

Nem engedheted meg magadnak, hogy gyenge címeket írj, mert azzal ártasz a vállalkozásodnak. Bevételt veszítesz. Ma ezt egyetlen profitorientált üzletember/üzletasszony sem engedheti meg magának.

Gyakorlati tanácsok a címsorod megírásához

Gyakorolj sokat!

Profi kézilabdázó vagyok. Heti 10-15 órát edzem minden héten. Nem támaszkodhatom a múltban elért eredményeimre, folyamatosan gyakorolnom kell és bizonyítanom. Ugyanez a helyzet veled is. Természetes az, hogy amikor elkezdesz írni, először béna leszel. Kölyökként, mikor először pályára léptem, én is béna voltam. A kezdeti sikertelenségek el ne tántorítsanak! Gyakorolj fáradhatatlanul, hogy később csettintésre képes legyél elnyerni a leendő vevőid érdeklődő figyelmét!

Gyakorolj éles helyzetekben! Kövesd figyelemmel, hogy egy posztodat hányan kattintják le, hogyan teljesítenek a tárgysoraid. A kudarcaid és sikereid elemzésből tanulsz majd meg egyre jobban írni.

Írj minimum 10-15 változatot!

Egy fontosabb projekt előtt mindig szánj elegendő időt a címsorod tökéletesítéséhez! Ha Ogilvy 26 féle elképzelést vetett papírra, te megengedheted magadnak, hogy ne ugyanígy járj el? Tudom, fárasztó dolog. De ha ma az online marketingben ki szeretnél emelkedni, akkor meg kell tanulnod megragadni a figyelmet.

Olvasgass, akár írd le kézzel a világ legsikeresebb hirdetéseit!

A címsorírás művészet, amit meg kell tanulni hatásosan alkalmazni. Sokat segít az, ha látod, hogyan csinálják a nagyágyúk. Nézd meg milyen szavakat használnak, elemezd a mondatfelépítéseiket! Sokat segít az is, ha kézzel leírod, így egy új módon rögzülnek a legendás marketingszövegírók legtermékenyebb mondatai.

Kövesd ebben az anyagban bemutatott tanácsokat, és nyerd el játszi könnyedséggel az ügyfeleid figyelmét!

Sok energiát és pénzt fektetünk ennek a blognak az üzemeltetésébe, ha hasznosnak találtad ezt az anyagunkat, akkor kérlek jelezd nekünk egy megosztással! Köszönjük! 🙂

Facebook

Tetszett a bejegyzés? Ezt is nézd meg:

Avatar

Vélemény, hozzászólás?

Új marketingmagazin, amivel ambiciózus vállalkozók százai jutnak versenyelőnyhöz!

Töltsd le ingyen!