Hívás most!E-mailt írok!

4 hatékony marketingstratégia a kisvállalkozások részére

Rögtön az elején érdemes leszögezni, hogy nincs egységes, minden cégre alkalmazható marketing megoldás. Minden vállalkozás más és más, így az alkalmazott stratégia is változatos. Ami az egyik esetben működik, az máshol kudarc.

A marketing célja az üzlet összekapcsolása a megfelelő ügyfélkörrel

Ez egyszerűen hangzik, az odáig vezető út ugyanakkor nem kitaposott, jól bejárt ösvény.

Ha nincs is mágikus eszköz, amellyel egy csapásra vásárlók tömegét tudnád az üzletedbe varázsolni, ez nem jelenti azt, hogy mások tapasztalatait ne tudnád felhasználni. Az alábbiakban következzen 4 hatékony, költségkímélő marketing tipp kifejezetten az árérzékeny kisvállalkozások részére.

1. Google Ads

Másodpercenként 40 ezer keresés, milliárdnyi kattintás és lekérdezés. Ez a Google. Egyetlen hirdetési módszer sem képes produkálni a keresőóriás elért felhasználói számát. A Google Ads (előző nevén Adwords) épp a keresési potenciálban rejlő lehetőségeket használja ki, és nyújtja át neked. Persze nem ingyen.

Működési elve az, hogy a felhasználók kereséséhez kapcsolódó releváns találatok között a te hirdetésedet is feldobja. Noha átláthatósága, pontos, költséghatékony beállítása mélyebb ismereteket kíván, cserébe a használatával elért eredmény igen-igen kecsegtető lehet.

2. YouTube

Maradunk a Google másik zászlós hajójánál, a világ legnagyobb videómegosztó portáljánál. Tény, hogy a videókban fel-felbukkanó reklámok nem minden vállalkozásra nézve relevánsak. Ha azonban egy a fiatalabb korosztályt megcélzó terméket forgalmazol, a YouTube reklámba fektetett pénz hamar megtérülhet.

Több felmérés is rámutatott arra, hogy a fiatal korosztály napjainkban egyáltalán nem néz tévét. Médiafogyasztási szokásaik egy az egyben az internetre – így a YouTube-ra – tevődtek át. Habár ez a fajta marketing idehaza még kissé gyerekcipőben jár, használatával szép eredményeket lehet elérni.

3. Tatalommarketing

A tartalommarketing az értékes, releváns és jól átgondolt tartalom létrehozásának, megosztásának folyamatát jelenti. Ez a fajta marketing nem csak a bődületes mennyiségű szövegek létrehozásáról, hanem a minőségteremtésről szól.

A jó tartalommarketing egyszerre támogatja a keresőoptimalizálást, növeli a márkahűséget, és ad magas szakmai élményt.

4. Kuponos oldalak

Akár terméket értékesítesz, akár szolgáltatást nyújtasz, a kuponos oldalakhoz való csatlakozás kifizetődő lehet. A kedvezménykuponokkal foglalkozó oldalak hatalmas közönséggel rendelkeznek, ami nem is csoda. Az árérzékeny vásárlói réteg rengeteg lokális vagy országos szintű ajánlat közül válogathat, mindezt egy helyen.

Számtalan előnye között szerepel a tömeges elérés, a célzott helyi reklám, a márkaismertség megteremtése, illetve az új ügyfelek elérése. Ennél a típusú kampánynál ezek az elsődleges célok, és nem az értékesítés növelése. A kuponos oldalakhoz való csatlakozásra így marketingként, reklámlehetőségként és nem bevételszerzésként szükséges tekinteni.

Facebook

Tetszett a bejegyzés? Ezt is nézd meg:

Avatar

Vélemény, hozzászólás?

Új marketingmagazin, amivel ambiciózus vállalkozók százai jutnak versenyelőnyhöz!

Töltsd le ingyen!